CD Writer lade gaat vanzelf constant open en dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mensen,zijn er nog meer bruikbare suggesties??Mijn lade gaat nog steeds open en dicht!Er zijn gelukkig veel reacties binnen,dus heb ik al verschillende dingen uit kunnen proberen!Ik heb oa die pagina's gelezen,die mij zijn aan bevolen door Gezina,en die opties met kabels e.d die lijken mij té ingewikkeld,ik durf daar niet aan te zitten! :o Ook heb ik een audio cd er in gedaan en het automatisch afspelen heb ik uit gedaan,maar het euvel blijft!!Ik denk dat ik maar gewoon zonder CD brander verder moet!????:( :( :(
Maar toch,als er nog ideeën zijn,hoor ik ze graag!

Als je de IDE kabel eruit haalt en je pc opstart, gaat die lade dan nog steeds open en dicht?
Zoja, dan heeft geen enkele software invloed op dit probleem. Je open/dicht schakelaartje is kapot of de eindschakelaar die detecteert of de lade dicht is, is defect.
Om dit te verhelpen heb je dus kennis van electronica nodig, het apparaat moet uit elkaar.

Oh,die,nee die haa ik er regelmatig uit,omdat er anders niet met de Pc te werken valt!Maar als die er uit is,dan gebeurd er niets,de lade blijft dan gewoon dicht,dus daar aan ligt het niet!Ik heb advies van iemand gehad,dat het waarschijnlijk Windows Media Player is,die corrupt,zou kunnen zijn,en eerlijk gezegd,denk ik zelf ook dat ik die richting moet zoeken,maar hoe haal je die van je PC?Ik heb begrepen,dat dat héél erg moeilijk is,om alles weg te halen wat weg moet,en niet,weg te halen wat je nodig hebt!Heb je enig idee?

Kijk eens in je task manager of je vreemde processen ziet lopen.

probeer anders eens plakband:p of seconden lijm :p
(sorry voor bovenstaand grapje)

Weest gegroet,
Guus

ik weet niet welke versie je hebt van je mediaplayer,maar als je versie 9 hebt zou je hem kunnen ipdate-te naar 10

wie weet;)

Bij Task manager heb ik al gekeken en er is niets te zien,en ik heb 9 en al ge up date naar 10,toen zag ik wel wat verandering in het gedrag van het open en dicht gaan vd lade!Maar na enkele uren,toch dicht te zijn gebleven,kreeg hij dezelfde kuren.Nee ik heb een gevoel,(en meerdere met mij)dat ik WMP er echt moet af halen,maar het is een hele klus,ik heb al allerlei manieren,die op sommige pag.zijn beschreven, geprobeerd,maar krijg het niet voor elkaar,het is net een boemerang,krijg hem niet weg!!!Dus mijn vraag is nu,wie weet hoe je WMP weg haald??Want mijn CD Brander is het niet die kapot is,maar als het een fout is die in het systeem zit,moet straks mijn Pc leeg,en dat wil ik ECHT niet!!!!Komt bij dat we straks een DVD brander willen,en dan heb ik het zelfde euvel,niet te gebruiken dus!!!Ik zoek al 4 maanden,en MOET blijven zoeken!!

ik weet het niet zker, maar je zou kunnen proberen media player niet meer als standaard player in te stellen, maar bijvoorbeeld realplayer, ergens denk ik wel dat er logica zit in deze oplossing:)

ik begin toch te geloven dat iemand jouw een kunstje heeft geflikt.
Je moet je lopende processen eens heel goed in de gaten houden, misschien dat je dan de boosdoener vind.
Als je in taakbeheer voorzichtig 1 voor 1 alle processen afsluit behalve degene waarvan je zeker weet dat ze moeten draaien kom je er misschien uit.
Je kunt ook pestpatrol even flink laten scannen.

Hallo:)

Nou naar mijn idee is het probleem op gelost,ik heb nl de cd brander er uit gehaald,en in de oude Pc weer aan gesloten,en daar doet de brander precies het zelfde,nl open en dicht,open en dicht,etc!Dus dan MOET de conclusie wel zijn,dat de brander stuk is!Maar ik vind het nog raar,want er zijn hoog uit,10 cdtjes mee gebrand in de loop van 3 jaar!dat is super snel!Er zijn mensen die wel 10 cd's per dag branden,en daar mankeert niets aan!Zijn er misschien nog meer mensen die een Packard Bell hebben,waarvan de cd brander,al kapot is??Is er iemand die weet,waar ik eventueel naar toe kan mailen,om dit kenbaar te maken?Want ik blijf het niet normaal vinden!En wat ik ook niet begrijp,dat is,dat er bij het besturings systeem staat dat de fabrikant BRAND is,en nu de brander er uit is,staat er op de brander dat het PHILIPS is!Wat houd dat in?of heb ik dat niet goed begrepen,dat de fabrikant BRAND is?
En wat bedoel je met PESTPATROL?????

pestpatrol zal nix meer doen hieraan, het is duidelijk een hardware probleem, oh, een nieuwe cd-writer kost met moeite 25 euro:p je ging tog een dvd-writer insteken? dan hoef je al geen cd-writer meer te kopen

Geplaatst door Jojoo
Hallo:)

Nou naar mijn idee is het probleem op gelost,ik heb nl de cd brander er uit gehaald,en in de oude Pc weer aan gesloten,en daar doet de brander precies het zelfde,nl open en dicht,open en dicht,etc!Dus dan MOET de conclusie wel zijn,dat de brander stuk is!Maar ik vind het nog raar,want er zijn hoog uit,10 cdtjes mee gebrand in de loop van 3 jaar!dat is super snel!Er zijn mensen die wel 10 cd's per dag branden,en daar mankeert niets aan!Zijn er misschien nog meer mensen die een Packard Bell hebben,waarvan de cd brander,al kapot is??Is er iemand die weet,waar ik eventueel naar toe kan mailen,om dit kenbaar te maken?Want ik blijf het niet normaal vinden!En wat ik ook niet begrijp,dat is,dat er bij het besturings systeem staat dat de fabrikant BRAND is,en nu de brander er uit is,staat er op de brander dat het PHILIPS is!Wat houd dat in?of heb ik dat niet goed begrepen,dat de fabrikant BRAND is?

Met pestpatrol bedoel ik een programma waarmee je kunt kijken of er rare programma`s meedraaien op je computer. Dat heb je nu dus niet nodig.
Wat er dus aan de hand is heb ik in voorgaande berichten uitgelegd, nl de eindschakelaar van de lade.
Packerd Bell gebruikt idd Philips drives.
Deze problemen treden doorgaans op bij mensen die het laatje dichtdrukken in plaats van de schakelaar te bedienen. Het is vrij simpel te verhelpen als je een beetje handig bent, je moet hem wel open maken.
En wat bedoel je met PESTPATROL?????

Hallo
Ik zou echt niet de reden weten van het mankement,na zo weinig,super weinig mag ik wel zeggen,gebruikt te hebben!Want wij hebben NOOIT de lade met de hand dicht gedaan,want wij zijn zo verschrikkelijk zuinig op deze spullen,dat er nooit iemand bij ons achter de PC durft!De kleine kinderen zijn we allang uit!Dus dat is absoluut uit gesloten,dat het daar door komt,maar waar zou het dan wel door komen?Dit maakt het voor ons alleen maar moeilijker om een keuze te maken,voor de nieuwe DVD Brander,omdat wij nu angst hebben ,om er weer iets in te bouwen,waar weer iets van Philips in zit!Gezien deze ervaring!Maar ik begrijp,dat het misschien niet veel voor komt,bij een PC?En dan met name de Packard Bell?

Geplaatst door Jojoo
Hallo
Ik zou echt niet de reden weten van het mankement,na zo weinig,super weinig mag ik wel zeggen,gebruikt te hebben!Want wij hebben NOOIT de lade met de hand dicht gedaan,want wij zijn zo verschrikkelijk zuinig op deze spullen,dat er nooit iemand bij ons achter de PC durft!De kleine kinderen zijn we allang uit!Dus dat is absoluut uit gesloten,dat het daar door komt,maar waar zou het dan wel door komen?Dit maakt het voor ons alleen maar moeilijker om een keuze te maken,voor de nieuwe DVD Brander,omdat wij nu angst hebben ,om er weer iets in te bouwen,waar weer iets van Philips in zit!Gezien deze ervaring!Maar ik begrijp,dat het misschien niet veel voor komt,bij een PC?En dan met name de Packard Bell?

Ik denk dat het gewoon een kwestie van pech is. Ik heb er nog niet eerder van gehoord bij computers, bij gewone cd spelers komt het echter vaker voor.
Voor een DVD brander zou ik niet al te moeilijk doen, gewoon de goedkoopste nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan