cd writer nu overbodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lima-nl

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2002
Berichten
174
Hallo,

Heb pas geleden naast mijn gewone cd writer een dvd/cd brander gekocht en nu wil het geval dat ik ze niet alle twee kan gebruiken of kan dat kloppen dat het niet samen gaat?
Wilde de dvd brander alleen gebruiken voor dvd's en mijn gewone brander voor data en muziek maar ééntje doet het maar en vind dat wel jammer.
Is nu mijn gewone brander dan overbodig geworden?
 
Hoe bedoel je wordt ofwel je dvd ofwel je writer alleen maar herkent? let in dat geval op je master en slave instellingen...

DVD writers kunnen over het algemeen ook gewone cd-r(w) branden hoor dus eigenlijk hoeft je oude writer niet meer. Of mocht je "on the fly" willen gaan kopieren maar dan moeten je apparaten best aan verschillende ide kabels hangen...
 
Hoi,

Ze worden allebei herkent maar ik kan maar met één brander tegelijk branden terwijl ik eigenlijk met twee branders wil gaan branden, ik bedoel dat als ik een dvd brand dat ik dan af en toe gelijktijdig ook data kan branden op de gewone brander.
 
Mocht je cd-r en je dvd-r op verschillende IDE kabels aangesloten zijn en je brand beide stromen met verschillende brandsoftware.. want hetzelfde brandprogie 2x gelijktijdig laten branden gaat niet....
(Bv. nero voor de cd-r en easy cd creator voor de dvd-r)

Zou dat moeten gaan, maar best beschik je dan over een supper PC met een snelle HD en Processor, want anders denk ik dat je vele mislukte brandprocessen gaat krijgen...

Maar ik raad het niet aan hoor, je gaat te veel mislukte cdtjes verkrijgen...
 
Hoi,

Bedankt voor je antwoord seedorf,denk dat het verstandiger is,zoals je zegt,om het maar bij één brander te houden.
Thnx again!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan