Cd-writer werkt niet in xp/98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferry123

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
5
Kort geleden heb ik mijn pc naar de winkel gebr8 omdat mijn brander niet goed fuctioneerden, hij bleek stuk te zijn, dus ik heb een nieuwe gehad.
Nu heb ik met deze nieuwe brander een soort gelijk probleem:

In windows98 bij Easy cd creator platinum kreeg ik telkens de melding "Bufferunderun", en ik kon maar op maximaal 11 speed branden terwijl ik 40 speed aanvink voordat ik begon met brandenm. Nero kon mijn hele brander niet vinden dus dat was helemaal lastig branden. Iemand raden mij toen aan dat ik Windows xp moest installeren , dus dat heb ik gedaan.

Nu krijg ik bij Easy cd creator een fout melding over DirectCD 5 , dus ik ben opzoek gegaan wat ik daar aan kon doen. Er bleek dus een update te zijn voor dit probleem dus die heb ik uitgevoerd, maar nog steeds krijg ik de zelfde foutmeling.
Bij nero kan hij weer mijn brander niet vinden en dat allemaal terwijl mijn brander wel netjes in het lijstje staat van Systeem hardware.

Je kan dus wel begrijpen dat ik onderhad zelf een beetje gebrand word van die brander, dit alles duurd nu al zeker een half jaar.

Iemand die dit probleem kent?
 
Wat voor PC heb je? (processor/hoeveelheid geheugen) en heb je tijdens het branden veel andere programma's open staan?
 
Geplaatst door Tiborv
Wat voor PC heb je? (processor/hoeveelheid geheugen) en heb je tijdens het branden veel andere programma's open staan?

Amd athlon 1800+
256 mb ddr
Ook genoeg vrije schijfruimte.

Ik kon geen programma's openen toen ik nog een beetje kon branden omdat toen alles ging haperen. Nu kan ik dus helemaal niet branden omdat beide programma's m'n brander niet meer kunnen herkennen.
Ik heb ook al voor een update gezocht op de site van aopen voor m'n brander maar daar is ook helemaal niets te vinden.
 
Nero en Easy CD-creator kunnen elkaar wel eens "bijten". Verwijder ze eens alletwee en installeer dan Nero weer eens.
 
Geplaatst door Tiborv
Nero en Easy CD-creator kunnen elkaar wel eens "bijten". Verwijder ze eens alletwee en installeer dan Nero weer eens.

Terwijl ik nu Easy Cd Creator aan het installeren ben krijg ik de melding:

No Supported drives found, do you wish to continue installation.
 
Ik geef ook het advies om Nero daarna te installeren.
 
Geplaatst door Tiborv
Ik geef ook het advies om Nero daarna te installeren.

Ik heb nu dus Nero nog niet geinstalleerd, ik probeerde net via media player iets te branden maar dat werkt ook al niet. Ik denk eerder dat het iets te maken heeft met de drivers van mijn brander.
Maar ik kan daar helemaal niets maar dan ook niets over vinden op de website van Aopen.
 
Telkens als ik mijn pc opstart en ik kom in windows krijg ik de melding dat windows nieuwe hardware heeft gevonden, mijn cd-writer dus. Echt heel wazig word het allemaal.
Mijn gehele systeem werkt perfect en heeft altijd perfect gewerkt behalve mijn brander. Het kan toch bijna niet waar zijn dat hij nu weer defect is.

Edit: Ik d8 laat ik eens wat mp3's in verkenner naar de cd-writer slepen, en ja hoor hij begon braaf te branden met media player 9. Maar in andere programma's doet ie het nog steeds niet. Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan