cd xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

de peut

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
hallo ik had een vraagje. ik heb een opstart cd van windows xp professional sp3

nu zou ik er nog een willen maken voor het geval dat hij stuk gaat.

maar ik weet niet hoe dat moet. zou iemand mij dit uit kunnen leggen??

dat zou heel fijn zijn, mvg jaap:confused:

Ja idd.:thumb:

Gewoon hele schijf kopieren en branden maar. Brand dan wel op de laagste snelheid, om fouten te voorkomen!! (x4)

xp

maar waar zet hij hem neer. ik kan hem nergens vinden.

Duidelijke beschrijving:

- Open Nero express
- Klik "image, Project,kopie" en selecteer "gehele cd kopieren"
- Vul het bron en doel station in en selecteer de brandsnelheid en het aantal kopieën die je wilt maken.
- Druk op "kopiëren"
- Klaar.

maar waar zet hij hem neer. ik kan hem nergens vinden.

Bij bronstation de lade van de brander met xp erin selecteren.
Bij doelstation dezelfde cr-rw sation invullen. als de tijdelijke kopie gemaakt is zal nero vragen om een lege cd!

Of als je een dvd-speler én een dvd-brander hebt, bij bronstation de dvd-speler selecteren. (met xp erin)
En bij doelstation de Brander selecteren. (on the fly kopie) met lege cd erin.

Laatst bewerkt:
Mooi:thumb:

Vergeet niet de net gebrande cd te testen. Verder een tip. tijdens het branden niets op de computer doen, zodat het alleen brand en verder niets! Zo voorkom je al snel haperingen enz.

xp

hoe test je zoon cd??? weet je dat mischien ook . want ik ben een leek daar in.

mvg jaap

Hoi,

Je kunt zo'n cd natuurlijk pas echt testen als je hem gaat gebruiken. Je kunt alwel kijken of de cd het doet. Dus gewoon afspelen en kijken of het xp scherm tevoorschijn komt! Of kijken of hij ook echt bootable is, door hem op te starten vanaf cd! Dat soort dingen.:D

xp

hoi nee er is geen blouwscherm. wel een heel kleintje in het wit daar staat op windows xp

en als je die opent dan kom je in het winrar archive

ik weet het niet meer wat nu gr jaap

Wat staat er op je cd dan?
Als je in "deze computer"op rechts klikt op je cd en drukt op "verkennen" welke bestanden staan er dan op de cd?

Heb je eens opgestart vanaf cd? Dus cd in de lade en dan afsluiten en opnieuw opstarten.

nou daar staan alle maal bestanden wo xp en vista setups

sorry ben tussendoor vaak ff weg!:p
Kun je anders ff een screenshot maken en hier ff plaatsen!
De bestanden zijn dus wel ald data op je cd gebrand?
Dan kun je naar mijn idee dus via setup.exe je windows starten.. Misschien ff proberen.
Ben weer ff weg, maar snel weer terug...:p

xp

ja daar geeft hij eror maar bij nader zien gaf hij ook een eror pc liep ff vast

ik denk dat alles er toch op staat. of zal ik hem op niew branden heb geen cd meer kan het ook op dvd>>

Ik denk dat je inderdaad beter opnieuw kunt beginnen.
Die windows xp cd is dit een legale en opstartbare versie?

1- Anders kun je misschien eens proberen om zelf een windows cd te creëren met het programma nlite. Met nlite kun je een eigen cd creëren naar eigen wens. Er is een optie "onbeheerde setup" Hier kun je de sleutel en gegevens invoeren,zodat je er tijdens de installatie geen omkijken meer aan hebt. echt ideaal. Ook kun je drivers en updates toevoegen. Uiteraard kun je ook een bootable dvd maken als je geen cd meer hebt!

Hier een link met uitleg ed. Proberen kan altijd, er kan niet veel fout gaan (behalve misschien een mislukte dvd of cd) en als het lukt heb je een snelle installatie dvd van windows sp3 naar eigen wens.

2- Uiteraard kun je ook nog eens de cd kopiëren.

3- Wat je ook nog kunt doen is:

- Een map aanmaken met de naam xp-sp3
- De inhoud van de originele windows xp sp3 kopiëren, en in de map xp-sp3 plakken!
- Vervolgens met nero een gegevens dvd maken door nero express>gegevens dvd>toevoegen (de map xp-sp3)>sluiten>volgende>branden te klikken.

Vergeet niet om de laagste snelheid te nemen (X4) en niets te doen tijdens het branden!

Succes maar weer...

Laatst bewerkt:
xp

hoi het is gelukt hoor. ik heb een nieuwe cd er in gedaan en toen ging het goed

bedankt hoor. nu ga ik het volgende proberen.

in de bios te komen. mvg jaap

In de bios kom je door bij het opstarten van de pc herhaaldelijk op del of F10 of F2 te drukken.
Ook als je het opstartscherm krijgt met bv het logo van je moederbord of pc staat er vaak onderin het scherm "druk Del om in setup te komen" of zoiets degelijks. Setup is dus de weg naar het bios.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan