CDcollectie in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Auriqua

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Hoi allemaal,

Ik wil mijn cd collectie in Access opslaan. Ik wil albumnaam, artiest (als het kan meerdere, ik heb nogal wat verzamelalbums), jaar van uitgave opslaan. Het liefst wil ik ook de titels van de nummers opslaan..Dus dat ik op een of andere manier 'een laag dieper kan'

Wie kan mij helpen, ik kom er zelf niet uit. Albumnaam, artiest en jaar van uitgave lukt wel, maar het meer complexere deel niet..

Plaats hier even wat je al hebt. Zip de file wel,en mag ook niet groter zijn dan 100 Kb.

Ik zou het zo zien. 2 tabellen die aan elkaar gerelateerd zijn.

1° tabel : Id(sleutel en autonummering), artist, albumnaam, jaar van uitgave.
2°tabel : titelid(sleutel en autonummering) titels, duur, Id(nummeriek)

Maak nu een relatie tussen de 2 tabellen (Id tabel1 en Id tabel2 -> 1 op veel relatie)
Maak nu een query van de 2 tabellen. Opgelet! de Id van de 2° tabel in de query plaatsen.De rest van de velden kan je gewoon in de query zetten.UITGEZONDERD Id van tabel 1

Van je eerste tabel maak je een formulier. Hier kan je dan alles invullen.

Van je 2° tabel maak je een subformulier.

Maak nu een nieuw formulier via de wizard. Kies in eerste instantie je tabel 1 en volg de aanwijzingen. klik dan op de query en voeg die velden ook toe. kies voor formulier met subformulier. Die 2 zijn nu gesynchroniseerd.

In dit formulier, verwijder het veld artist en klik in de werkset voor Keuzelijst met invoervak. Volg de aanwijzingen. Op het laatse vraagt de wizzard waar de waarde moeten opgeslagen worden. Kies daar voor id.

Hele uitleg maar is nog eenvoudig.

Waarom ik dit in Access wil doen? Ik moet voor mijn werk kunnen werken met Access (queries draaien enzovoort), maar heb het nog nooit gedaan. Ik dacht als ik dan Access leer kennen door mijn eigen cd's in te brengen heb ik het nuttige met iets leuks gecombineerd...Ben nu maar begonnen met het doorwerken van een Basisboek Access. Bedankt allemaal...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan