cdr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb een nieuwe cdr geinstalleerd, hij ziet hem wel in app beheer, maar ik kan nero burning rom niet installeren, maar wel nero media player en in cd

het is een ibm computer

Wie weet raad

Jan

Waarom kun je nero niet installeren?? Zat de versie van nero die je wilt installeren bij de nieuwe cd-writer?

ja, die zat er bij, en ik zit even te snuffelen op de site van de fabrikant, en daar zie ik staan dat je de firmware op kunt daten, kan het hier aan liggen?

jan

nee, daar kan het naar mijn idee niet aan liggen, kwaad kan het echter nooit!
Het lijkt mij ook dat de brander gewoon gelijk moet werken en dat je niet eerst een firmware update moet doen!

Maar waarom wil nero nou niet installeren?? krijg je een fout melding ofzo? Welke cd-writer heb je gekocht? merk, type???

ik krijg geen foutmelding, maar als ik de comp opnieuw opstart zie ik hem niet bij programma, en die andere twee wel
Het is een BenQ

Ik ga hem nog een keer helemaal opnieuw installeren en kijken wat hij doet

tot zo

alvast bedankt

Jan

Nero komt in je programma's menu te staan als "Ahead Nero" ipv "Nero". heb je dat misschien niet goed gezien?

Je kunt ook proberen om het te installeren in veilige modus!

Kun je de cd-writer wel gebruiken als cd-rom? Anders zit er misschien iets niet goed met de master/slave instellingen?!

Bij het starten van nero, komt er een install wizard en dan moet er vlg mij normaal een map geselecteerd worden waarin hij wordt geinstalleerd en een gebruikers overeenkomst maar dat geeft hij dus niet, bij de andere twee onderdelen wel en die worden gewoon geinstalleerd
Kan het dan aan de master slave instelling liggen?

ik heb de nieuwe cdr op de middelste aansluiting gezet als slave en de oude cdrom speler op het eind als master
Ik dachtdat het zo goed was en verbaas me er over dat een gedeelte wel werkt en een ander gedeelte niet.

wie weet raad, terug brengen en een nieuwe halen....?

jan

De aansluiting zou (zoals je het beschrijft) goed moeten zijn. Alhoewel het voor het 1 op 1 kopieren van cd's beter zou zijn als 1 van de 2 apparaten op een andere IDE-kabel zouden zitten.

Nee, als de master/slave instellingen niet goed zijn worden de apparaten niet eens herkend door windows.

Nogmaals:
probeer nero eens in veilige modus te installeren??!!

Werkt de cdrw nou wel als cdrom speler? of niet?

cdrw

Ik heb het even geprobeert, en hij werkt wel als cdrom geen probleem., ik ga hem nu nog proberen in de veilige modus te installeren en als dat niet wil en jullie hebben verder ook geen suggestie´s meer ga ik maar terug naar de winkel.

alvast bedankt en tot zo

jan

cdrw

Ik heb het geprobeert in de veilige modus maar dan heb ik geen cdrom station dus starten ho maar..

Ik denk dat ik er klaar mee ben en maar terug ga naar de winkel

Jan

alvast bedankt

cdrw

Ik heb een nieuwe cdrom speler gehaald, maar na installatie het zelfde probleem , ik kan nero niet installeren, hij begint geeft de instal wizard en daarna een hele tijd niets

wie heeft er nog suggestie´s

jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan