CDROM beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Hi,

weet iemand hoe je een cdrom 1 maal leesbaar moet maken. Ik neem aan dat er een bestandje op je computer gezet moet worden die dan bij de tweede keer laden gevonden wordt en vervolgens de cdrom blokkeerd. Iemand een ander idee?

MAX

Ik heb er nog nooit van gehoord. Wat jij als oplossing noemt, werkt alleen als de gebruiker geen andere PC gebruikt. Wil je echt een eenmalig leesbare CD-rom hebben, dan zul je de inhoud moeten wissen. Wellicht zijn er speciale CDR's voor te koop, maar ik betwijfel het.

dat begrijp ik, het zou dan ook alleen per pc mogen werken. Misschien is het een optie om de gehele inhoud in 1 exe file te proppen en die dan een controle te laten doen op een dergelijk soort 'cookie'??

Dat is niet nodig, je kunt tijdens het installeren een "dummy.dll" (een dll bestand die niets doet dan alleen maar bestaan) naar de \windows\system map laten kopieëren. Probeert iemand de CD weer te gebruiken, dan zal de setup eerst moeten zoeken of dat "dummy.dll" bestand bestaat en als dat zo is de setup afbreken.

Toch snap ik het niet, mag ik vragen waarom je dit zou willen?

Dat mag je gerust vragen. Het betreft een distributie van een gevoelig manual. Wij als verspreiders zoeken een manier om in de hand te houden dat mensen daar niet mee aan de haal gaan. Er moet dus gecontroleerd worden of ze het nog mogen lezen. Dit is een van de opties die we najagen.

Een andere optie is een synchronisatie van de cd met internet waardoor er dan een lock gezet kan worden.

En de timeout plugin voor Acrobat reader kan ook interessant zijn.

Technisch gezien ben ik er nog niet uit.

Is zo'n dummy.dll (dat bedoelde ik met 'cookie') te vergezellen van een geldigheidsduur?

Ja, zo'n dummy.dll kan gewoon een hernoemd tekstbestand zijn. In dat bestand zet je dan de installatiedatum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan