CDrom die draait op XP instaleren op Windows 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ehl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
4
Hallo,

Ik wil graag een CDrom instaleren die eingelijk op Windows XP draait.
Ik heb hier nooit problemen mee gehad bij andere CDroms, maar nu krijg ik, bij het kiezen van een bestandlocatie,
de foutmelding dat ik een 'onjuiste pad' heb gekozen of dat de bestandsnaam niet toegestane leestekens bevat.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen zonder Windows XP te moeten downloaden?

Alvast bedankt!

Ehl
 
Ik probeer even duidelijk te krijgen wat het probleem is: je hebt een wat ouder spel voor op de computer maar het lukt niet om dat te installeren?

Als dat het probleem is, lees hier dan wat meer informatie over het gebruik van de compatibiliteitsmodus (te gebruiken op de setup.exe) en andere mogelijkheden om oudere software te kunnen gebruiken: https://www.schoonepc.nl/windows7/compatibiliteit_software.html
 
Klopt, maar als ik de bestandslocatie verander (wel in station C) instaleert hij wel , maar speelt hij niet af.
Bedankt voor de link, ik zal even kijken of ik er iets tussen zie staan wat kan werken!
 
OK, als het spel niet gespeeld kan worden, dan moet je mogelijk het spel via de compatibiliteitsmodus laten spelen. (dus de compatibiliteitsmodus activeren op de toepassing zelf/de snelkoppeling daar naartoe)
 
Hm, ik heb hem kunnen instaleren in :C , maar ik krijg hem niet in de Program Files (x86) map.. Als ik het instaleer in :C en in een map die er staat , start het spel niet op en
krijg ik de melding dat een deel ontbreekt en het spel wordt verwijdert..
 
Om welk spel gaat het hier?
 
Disney Interactive , Lilo & Stitch

Heb hem in Station D geinstaleerd, maar daar opende hij ook niet, heb nadat hij was geinstaleerd de bastandslocatie vernaderd naar C en Program Files x86, dat sloeg hij op maar bij opstarten weer de melding dat het spel er maar half op staat..

erg irritant allemaal, ik heb het vroeger ook gewoon kunnen instaleren op Windows 7, ben daarna de cd kwijt geraakt en heb hem opnieuw gekocht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het even geprobeerd met Trouble in Paradise op Windows 7 64-bit.

Het installeren van het spel is geen probleem, zolang het maar niet in Program Files (x86) is. Ik krijg het spel zelf echter niet werkend, de .exe crasht zodra het opgestart wordt. Compatibiliteitsmodus werkt ook niet.

Ik heb het spel daarna op een virtuele Windows XP (VMware) geïnstalleerd. Nu start het spel wel op, maar na de 2 intro filmpjes sluit het spel spontaan af zonder foutmelding.

Als ik wat meer tijd heb probeer ik het misschien nog via VirtualBox.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan