CDROM doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob222

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
ok mn volgende probleem :(

Mn CDROM was er eerst wel en dan ook weer niet.. bij het installeren van een spel of wat dan ook, krijg ik al bij zo 5% de error dat device not connected was.. Nu heeft laatst iemand ernaar gekeken en t bleek toen dat het de controller was die niet helemaal in orde was.. maar op ieder moederboard ( Asus P4G8X Deluxe ) kregen we het zelfde, maar het was alleen op Controller #1, bij die andere ging het perfect. Nu heeft hij laatst betere chipset drivers? van Intel geinstalleerd en hij zei dat hij het nu doet.

Ik dus later wat installeren, maar na een tijdje hield de cdrom ermee op bij 50% ofzo en ik kon vaak ook mn cursor niet meer bewegen, en soms bleef het ook zo zodat ik weer kon rebooten. Vaak ook rare geluiden vanuit mn cdrom speler.

Ik probeerde nu s een oud spelletje te installeren, dune2000 en dat lukte dus wel. ging niet altijd even snel

Hierna probeerde ik Magix Musicmaker 2003 te installeren en bij 88% ging het heel erg sloom en vervolgens bleef hij daar vast. Soms komt er een error soms reageert hij niet meer. Nu kreeg ik de error:

"Er is een I/O fout opgetreden tijdens de installatie van een bestand. Dit wordt normaal veroorzaakt door slechte installatiemedia of een beschadigd installatie bestand"

wat kan dit zijn ? :confused:

NEC brander NR-9300A
Pentium 4 3.06 Ghz, XP svp 1
P4G8X Deluxe

Als je cdrom rare geluiden gaat geven dan is het denk ik foute boel

Hallo

Die "rare geluiden" duiden op leesproblemen , maar ....

Probeer eens om een of meerdere grote "files " te copieren d.m.v. deze c.d.romlezer....

Leest deze die foutloos?????

Leest die alle c.d.'s met fouten ??? (zelfgebrande c.d.'s /originele geperste c.d.'s)

Indien niet ... test deze lezer eens uit in een andere p.c.

Indien dit ook fouten oplevert , kun je ook nog eens de leesoptiek reinigen .......

Peter

probleem is nu al tijdje opgelost, nadat ik drivers van intel heb geinstalleerd applecation accelerator driver en
intel chipset inf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan