CDRom drijf leest geen CD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

KiLLeR08

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hallo,

ik heb een PC inelkaar gezet en het moederbord heeft IDE & S-ATA aansluitingen.
Ik heb een IDE kabel erin gestopt waar die naar de hardeschijf gaat (spliksplinter nieuwe HDD) en wat oude cdrom (jaren 90) In de BIOS ziet hij ze allebei.

Je ziet precies zo:

CD Rom
HDD

Ik moet dus Windows installeren, maar hij ziet geen CD's. De cdlezer gaat gewoon aan en draait, maar hij ziet geen CD. Ik moet op ENTER drukken om CD te booten, maar dan gebeurt er gewoon niks. Ligt het aan me cdrom speler of is er iets anders mis? In de BIOS ziet hij hem, hij draait en is een beetje oud.

Bedankt nog!

het kan zijn dat de lezer van je cd-rom speler zwak is geworden of beschadigd waardoor hij geen of niet goed de cd's meer kan lezen. Wat je kan proberen is als je een andere cd-rom speler (tijdelijk) aansluit en daarmee windows installeerd. Na de installatie onderzoek je dan waarom die oude cd-rom speler niet goed functioneerd.

het kan zijn dat de lezer van je cd-rom speler zwak is geworden of beschadigd waardoor hij geen of niet goed de cd's meer kan lezen. Wat je kan proberen is als je een andere cd-rom speler (tijdelijk) aansluit en daarmee windows installeerd. Na de installatie onderzoek je dan waarom die oude cd-rom speler niet goed functioneerd.

Maar als ik een nieuwe S-ATA DVD RWriter koop die ook DVD/CD's kan lezen kan ik toch ook Windows XP booten? Maar dat moet dan wel werken? :rolleyes:

Ja dat moet gewoon werken, maar heb je niet ergens nog een andere speler inleggen of dat je hem tijdelijk uit een andere pc haal... zodat in iedergeval windows xp geïnstalleerd kan worden.

Ja dat moet gewoon werken, maar heb je niet ergens nog een andere speler inleggen of dat je hem tijdelijk uit een andere pc haal... zodat in iedergeval windows xp geïnstalleerd kan worden.

Ik heb er nu 2 in deze PC zitten, maar die kan ik er moeilijk uithalen. Er zit nog al vanalles erin en het kost heel veel moeite om hem dan eruit te halen. Dan ga ik maar een S-ATA RWritable halen zo denk ik. :)

Ik heb net een S-ATA DVDrom gekocht, maar hij draait deze keer niet. Het klepje gaat wel open.

Het zou ook misschien mogelijk zijn dat de cd beschadigd is, en daardoor niet leesbaar meer is?

Het zou ook misschien mogelijk zijn dat de cd beschadigd is, en daardoor niet leesbaar meer is?

Ik heb het probleem al opgelost. Ik heb in me BIOS booten vanaf 1. CDromDrive gedaan en nu ziet hij de SATA Drive wel. Het lag ook aan de Cdrom zelf. Deze was volgens mij beschadigd en heb al een andere gescoord. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan