CDrom/DVD RW stations zijn niet meer te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Er gebeurt iets heel vreemds op mijn PC. Tot dusver had ik een G en H drive als mijn CDrom en mijn DVD/RW drives. Ineens zie ik ze niet meer. Ik had ook een virtuele drive als gevolg van mijn DEAMON programma. Die drive zie ik ook niet meer. Ik heb ooit een programma gekregen dat XP_CD-DVD-fix heet. Nadat ik dat programma uitgevoerd had, mijn systeem opnieuw had gestart bleven de genoemde drives verdwenen. Iemand een idee hoe ik die weer terug krijg?

Theo
 
Indien je nog Daemon tools hebt, kijk eens welke drives er zijn toegewezen, zoek eens bij de device parameters welke zijn toegewezen, of unmount alle devices.
 
Wat je precies met de device parameters bedoeld begrijp ik niet. Het unmounten heb ik gedaan. Het heeft echter niets opgeleverd.
 
Met rechtermuisklik op icoon in de tray, eventueel eerst de desktopicoon dubbelklikken, virtual cd/dvd rom, dan staan er achter de devises ook een schijfletter, die je bij Set device parameters kunt veranderen, of Set number of devices op Disable zetten.

Zo niet, in apparaatbeheer, bij de ATA/ATAPI ide controller, de primaier en secundaire ide kanalen deinstalleren, rebooten, en weer laten instaleren, weer rebooten en kijken of ze weer werken.
 
Door een volledige nieuwe installatie van Windows XP is het probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan