cdrom/dvd speler en brander niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Vanochtend wilde ik nieuwe software installeren op de pc van Justin en toen merkte ik dat de dvd/cdrom speler en de brander niet meer terug te vinden zijn onder ' deze computer' .
Ook in apparaatbeheer zie ik ze niet meer staan.

Ik heb in de bios gekeken en daar staat de cd romspeler als 1e bootdevice aangegeven.

Bij het opstarten van de pc gaat wel het lampje van de speler branden, de lade gaat ook open en dicht als ik op het knopje druk, maar ik kan de D en E 'schijf' dus nergens terugvinden.

In config.scherm> systeembeheer wordt ook alleen maar de harde schijf (C) aangegeven.

Ik weet niet precies sinds wanneer dit probleem zich voordoet omdat Justin deze apparaten eigenlijk nooit gebruikt. Hij gebruikt de pc voor schoolwerk en internet.
Het zou dus best kunnen dat het al lange tijd zo is. Wellicht na installeren van SP2 wat ik eerder dit jaar heb gedaan. (Weet niet meer precies wanneer dat was, maar toen werkte e.e.a. nog wel want SP2 heb ik vanaf cd geinstalleerd)

Hoe krijg ik die dingen nou weer terug?

Heb je mischien iets in de kast moeten doen, waardoor er nu een of meer kabels niet goed zitten?
Heb je de stations al eens losgekoppeld, pc weer opstarten en na het opstarten weer afsluiten. Daarna de stations weer aansluiten en de pc opstarten.

Hier de topic op ASO:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=11056

Om geen dubbele oplossingen te krijgen.;)

Dat ga ik vandaag even proberen Crash.

(Niet iedereen weet ASO te vinden toch Crash als het niet om spyware gaat?)

hawkie zei:
(Niet iedereen weet ASO te vinden toch Crash als het niet om spyware gaat?)

Klopt daarom heb ik even de link van je topic daar, hier geplaatst. Zo kunnen mensen die willen helpen, even kijken wat voor oplossingen er al op ASO gegeven zijn.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan