CDrom en DVD RW kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Het is me al eens eerder gebeurd dat ik mijn CDrom en DVD RW nergens meer zie. Ik heb het programma XP_CD-DVD-fix gedraaid. Maar na het opnieuw opstarten van mijn PC kreeg ik de CDrom en de DVD RW niet te zien. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.

Theo

Nader onderzoek heeft uitgewezen dat in het apparaatbeheer ik de CDrom en DVD RW met een geel uitroepteken zie staan, Ik heb geprobeerd het stuurprogramma bij te werken maar als ik dat doe krijg ik de melding dat er geen betere software is gevonden.

Dit al geprobeerd?

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Komt van de site van Lucky fred.

Het ongelooflijke is gebeurd. Precies zoals Maikel het heeft aangegeven heb ik uitgevoerd. Na het opstarten zag alles er weer helemaal goed uit. Mijn dank is zeer groot.

Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan