CDROM herkent geen opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

peggwood

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2005
sinds ik een zgn ''cd- detector'' programmaatje van CREATIVE installeerde is autorun buiten functie, erger nog ,als ik voor het installeren via ''mijn computer'' ,de configuratie,en dan de CDROM dubbel aanklik verdwijnen alle gegevens spoorslags en wordt het gehele veld spierwit. Het gedeinstalleerde programma veroorzaakte geen herstel, overigens ik werd gewaarschuwd bij de installatie ervan dat autorun zou kunnen uitvallen. stom niet waar?Heeft iemand een suggestie tot herstel van de functies van de NEC-combi-cdrom-1100A, zonder dat W-XP in zijn geheel opnieuw dient te worden geinstalleerd?
er moet toch een oplossing zijn ?:

Heb je hier wat aan?

Autostart CD speler uitschakelen

Het is wel makkelijk als de cd's etc. automatisch worden opgestart, maar die optie kan ook tamelijk hinderlijk zijn, zoeken, menu tonen, keuze maken... Als je dat lastig vindt en liever zelf de betreffende media op wil starten dan ga je als volgt te werk:
Klik Start, Uitvoeren
Type regedit
Zoek de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom
Verander de waarde van autorun van 1 in 0

Na een herstart van Windows zal geen cd nog automatisch opstarten en... als je later bedenkt dat het automatisch opstarten toch wel makkelijk was dan hoef je alleen maar de waarde terug te veranderen in 1

Bron: http://www.omewil.nl/tips/winxp.html#CD speler

Dit betreft het uitschakelen van Autorun maar lees dan even de laatste opmerking om het weer in te schakelen.

''cd- detector'' programmaatje van CREATIVE

Niet meer mee oplaten starten!

Is dat CdDVDdet.exe Bandit?
Zal ik em ook eens uitschakelen.
Nooit last van gehad trouwens. :)

Zowel Van Creatieve als ook van Nero en nog een paar andere ,is het beter om die in de Opstart items uit teschakelen.
Scheelt ook weer opstart snelheid.
Wil je hem /het toch gebruiken,kan je via Start ook gebruiken.

Die van Nero had ik al uit.
Audigy gaat er nu aan :)
Bedankt!

peggwood zei:
sinds ik een zgn ''cd- detector'' programmaatje van CREATIVE installeerde is autorun buiten functie, erger nog ,als ik voor het installeren via ''mijn computer'' ,de configuratie,en dan de CDROM dubbel aanklik verdwijnen alle gegevens spoorslags en wordt het gehele veld spierwit. Het gedeinstalleerde programma veroorzaakte geen herstel, overigens ik werd gewaarschuwd bij de installatie ervan dat autorun zou kunnen uitvallen. stom niet waar?Heeft iemand een suggestie tot herstel van de functies van de NEC-combi-cdrom-1100A, zonder dat W-XP in zijn geheel opnieuw dient te worden geinstalleerd?
er moet toch een oplossing zijn ?:

Ik heb dit probleem ook gehad, en met het eerste antwoord van elisa, die link, is het opgelost.
Het volgende moest ik in mijn regedit veranderen :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Bekijk de waarde van het item NoDriveTypeAutoRun. Als deze waarde gelijk is aan 0xb5, is de functie AutoRun voor cd-rom's uitgeschakeld. Als u de functie AutoRun wilt inschakelen, klikt u met de rechtermuisknop op NoDriveTypeAutoRun, klikt u op Wijzigen, typt u 91 in het vak Waardegegevens, selecteert u Hexadecimaal en klikt u op OK.​
Die 91 stond op ff.
Thx aan peggwood voor het plaatsen van dit probleempje, ik heb mij er de tijd niet voor genomen omdat het mij niet zo erg stoorde, maar nu is het ook weer in orde.
Ook dank aan elisa om de juiste oplossing te vinden. :thumb:

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
CDROM reageert niet meer....

Elisa zei:
Probeer het hier eens.
Elisa: denk jouw suggestie de mogelijke spijker op de kop zal zijn , maar ga als pc-junior aan de slag, maar voor eventueeel een ramp het gevolg zal kunnen zijn wil ik je eerst even bedanken. stel dat ik toch WXp opnieuw moet installeren met alle gevolgen vandien kan het nog wel enige tijd duren voor ik weer comunicabel ben. dag peggwood(Kees)

maar voor eventueeel een ramp het gevolg zal kunnen zijn
Niet zo somber :D
Als je niets doet, leer je ook niets!
Voordat je het register in gaat zorg dan eerst voor een systeemherstelpunt.
Vervolgens ga je het register in en klik je linksboven op bestand en je kiest voor exporteren register. Sla deze kopie van je register op. Doe dit op een plek die je makkelijk weet te vinden. In geval van nood kun je dan terug.
Ook is zo'n kopie van je register handig als je in de toekomst echt in de problemen komt.

Ook dank aan elisa om de juiste oplossing te vinden.

Graag gedaan hoor! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan