cdrom leest cd niet (kan niet opstarten)

• Onderwerp starter Onderwerp starter azer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

azer

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Cdrom liteon ltn 382 speelt geen cd's (heeft nochthans gewerkt want bij de installatie heb ik deze cd's gebruikt!!!!!!). Nieuwe drivers geplaatst en terug afgehaald. Langs apparaatbeheer de cdrom gedesinstallerd en hergeinstalleerd. .... Niets helpt. Zouden de biosinstellingen goed zijn (cdrom = primaire gebruiker in advenced setup)?
Wie heeft goede oplossing (ik heb er al honderd gelezen en vele uitgeprobeerd maar niets helpt.
Ik krijg na het laden steeds de melding "plaatst cd in station" en daarmee is de kous af en niets verandert. Thx:o :love: :confused:

En het zijn originelen?
Lite On zegt dit:

Why does the CD-ROM drive NOT read some of the discs?

A7 If this is a new disc, please verify it is recorded or stamped in a format that is supported by the CD-ROM drive. Sometimes, the quality of recording or stamping could impair the readability of the disc. Please always check your discs for scratches and dirty spots and especially check for greasy finger prints or circular scratches. It is recommended to clean each disc by wiping gently with a silk cloth and try reading the disc again.

Heb je het al eens geprobeerd als administrator?

cd's hebben er al op gewerkt want ik heb ze nodig gehad om winxp en de rest op de pc te installeren. De cd's werken ook op andere pc's thx:thumb: u bent een mooi roosje!!!!!:p

cd's hebben er al op gewerkt want ik heb ze nodig gehad om winxp en de rest op de pc te installeren
Maar hoe lang is dat geleden? Lief roosje he!! :D

Rechtsklik eens op je cd-rom, kies voor eigenschappen/automatisch afspelen/selecteer de actie die je wilt. In dit geval de verkenner openen.
Kijk of dat helpt.

Laatst bewerkt:
In een maand kan veeeeeel gebeuren :D. Ik heb het bericht hierboven nog aangepast met een tip.

En als administrator lukt het ook niet?

Jeetje, je hebt al aardig wat geprobeerd!

De lens zou ook vuil kunnen zijn misschien. Moet ik opzoeken hoe je dat doet. Hier op Helpmij wel eens gezien.
Er zijn schoonmaaksets te koop voor 8,40euro.
Maar ja, voor hetzelfde geld is dat ding kapot.
Heb je die brander al lang?

Laatst bewerkt:
Je vraag staat nu bij 'Hardware/CDrom/DvD.
Als je iets plaatst moet je altijd goed kijken waar je het moet zetten. Dat valt echter niet altijd mee.

Lees nog even mijn vragen hierboven.

Geplaatst door Elisa
Ik hoopte al dat jij iets wist Admin!! :D
Ik heb nog even goed nagedacht maar het enige waar ik nog op kan komen is de cd-rom proberen in een andere pc.
Als de cd-rom in die machine ook problemen geeft weet je zeker dat de cd-rom niet goed meer functioneert.

Hoop dat je er wat aan hebt. :)

Geen slechte! Die neem ik ook in mijn reportoire op :D

Dat heb ik maar even opgeslagen ;-)
Bedankt Bandit123.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan