cdrom niet meer herkent na nieuw moederbord in win 98se

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vandalizer

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2004
Ik heb in een lopend systeem een nieuw moederbord met een nieuwe cpu en geheugen gezet. Er zit 1 hd in en een cdrom.
Nu wordt de cdrom niet meer herkent.
Ik weet hoe je dit moet aan sluiten, maar als ie het toch niet doet ga je toch alles weer uitproberen. (Prim/Sec, volgorde van de kabels , slave, master, cable select enz.)
Eigenlijk moet dit toch wel goed zitten. Want bij opstart worden beide apparaten herkent.
Alleen dan start de OS op (win98se) en gaat hij naar nieuwe hartware zoeken. (logisch: nieuw bord).
De drivers staan op cdrom. En die kan die in windows niet vinden. (Optie hartware zoeken vanaf cdrom is grijs en kan niet aan gevinkt worden). De cdrom is zowiezo niet terug te vinden in windows.

Is er een manier om win xp op die HD te krijgen?
Misschien wordt de cdrom dan wel herkent?

Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat als je een nieuw moederbord in je pc zet, dat je dan ook je OS opnieuw moet installeren?

win xp kan je vanaf de cdrom op je systeem zetten. Dan moet je in de bios eerst aangeven dat de pc vanaf cdrom moet opstarten.
Daarna de HD formateren (die optie krijg je vanzelf bij het instaleren) en dan een schone installatie van xp erop zetten.

En wanneer pc opstart, zie je dan ook ergens de het cd station voorbij komen?? (en kijk eens in de bios)

Ja bij opstart komt de cdrom wel voorbij (zoals hij ook in de bios staat).

Wat je in feite gedaan hebt is het volgende;

Je hebt je harde schijf (met daarop het OS) ineen andere computer gezet. je verlangt dus van je OS dat het alle hardware herkent. Dit gaat niet met WIN 98.

Oplossing: Zoals Martin aangeeft, opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan