cdrom slaat vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo,

Ik ben n pc aan t opknappen voor mijn neefje. Ik heb onlangs een nieuwe videokaart van 128mb geplaatst. een ouder model van asus omdat het moederbord een hoger voltage niet aankon, geen beeld meer.

Tis een p2 300mhz. Nu heb ik eindelijk alles aan de gang maar nu ineens als ik een spel wil installeren slaat hij bij 12 procent op tilt. Ik dacht dat de cdromspeler bleef hangen en heb dus een nieuwe geplaatst maar het probleem bleef.
De cdrom zit met een cable rechtstreeks op de secundaire aansluiting en staat ingesteld als slave.
De hd en fdd staan op 1 cable in de master dus die storen niet volgens mij.

Kan het een voedingsprobleem zijn, zoja is het moeilijk om die te vervangen?
Kan het ook iets anders zijn?

Groeten
H

PS. Nu start ie btw helemaal niet meer op. Hij begint en op het moment dat ie op het splashscreen van windows hoort t e komen slaat ie af.
Hellup

Om wat voor kaart gaat et? Denk dat de voeding die 128mb-kaart niet trekt hoor.....

Als die cd-rom als enige secundair is mag hij wel als master.

@muurhond
Het is een asusv9520 magic, ik had eerst een radion 9200 en nog een andere maar die deden het niet dus uiteindelijk dacht de winkel dat het aan het voltage lag en heb ik deze op advies genomen.
Mogelijk is die nog te zwaar? Het beeld is perfect.
Zou een andere voeding dan nog een oplossing wezen? Een andere kaart niet meer want hij wil spellen spelen.

@masera
Ik zal m eens master zetten...denk je dat het verder ook uitmaakt voor dit probleem?

Greetz
H

Geplaatst door hehe
@muurhond
Het is een asusv9520 magic, ik had eerst een radion 9200 en nog een andere maar die deden het niet dus uiteindelijk dacht de winkel dat het aan het voltage lag en heb ik deze op advies genomen.
Mogelijk is die nog te zwaar? Het beeld is perfect.
Zou een andere voeding dan nog een oplossing wezen? Een andere kaart niet meer want hij wil spellen spelen.

@masera
Ik zal m eens master zetten...denk je dat het verder ook uitmaakt voor dit probleem?

Greetz
H

Denk hetwel,

Ik had eerst door een foutje de cd rom speler als sec. slave en ik kreeg ook allemaal rare problemen.
Je kan het altijd proberen toch.

Hey DarkZen en anderen

Ik heb eea geprobeerd maar er veranderd niets. Ik kan alleen in de veilige modus opstarten maar niet gewoon.
Ik ga een andere idekabelzoeken en proberen want van deze kwam de achterkant van de steker af.

Wordt vervolgd en alle ideeen blijven welkom.

Greetz
H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan