cdrom-speler werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
als ik een cd in mijn cdrom-speler doe krijg ik de melding G:\is niet toegankelijk onjuiste functie
wat houd dit in en wat kan ik hier aan doen.

heeft hij het eerst wel goed gedaan en heb je bij apparaatbeheer gekeken of daar iets bijzonders staat?
laatste stuurprogramma geprobeerd?
heb je xp en een systeemherstel geprobeerd naar een datum toen die wel werkte?

Laatst bewerkt:
ja hij heeft het eerst wel goed gedaan,
bij apparaat beheer staat niets bijzonders, laatste stuur programma helpt ook niet.

als ik systeem herstel uitvoer raak ik dan niet veel bestanden kwijt

ik heb dit probleem al een tijdje, maar ik heb de cdrom-speler niet vaak nodig.
ik moet nu een cd kopieëren maar dat lukt niet , is er een andere manier om dit te doen ik heb namelijk ook een dvd brander in mijn computer.

wat wil je nou? die cd rom speler aan de gang krijgen of iets anders?
wil je die cd op je DVD brander branden dan?

het lampje van de cdrom-speler knipperd in het begin wel enkele keren maar het lijkt wel of hij niet kan lezen

verwijder in apparaatbeheer het stuurprogramma eens en start de pc opnieuw op dan ziet ie waarschijnlijk nieuwe hardware en zet het stuurprogramma er opnieuw op.

ik heb het stuurprogramma bij apparaatbeheer verwijderd en het daarna opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg nog steeds de zelfde foutmelding.

bij systeembeheer staat dat hij correct werkt.
ik zal er in de winkel naar laten kijken, misschien is hij ook echt stuk.
hartelijk dank voor de hulp, groetjes martens

ik heb nog een cd-brander liggen is deze ook als cdrom-speler te gebruiken?

Geplaatst door martens
als ik een cd in mijn cdrom-speler doe krijg ik de melding G:\is niet toegankelijk onjuiste functie
wat houd dit in en wat kan ik hier aan doen.

Is de CD die je er in doet wel goed??

ja de cd's zijn goed, het maakt niet uit welke ik er in doe of dit nou een origenele cd is of niet hij geeft steeds weer de zelfde foutmelding.
ik heb zojuist mijn cdrom-speler verwijdert en er een cd-brander ingeplaatst maar nog steeds krijg ik de zelfde foutmelding,de cd-brander is goed dat weet ik zeker.

Laatst bewerkt:
hoe kan ik zien of hij hem in zijn bios ziet en wat is geflashd en wat kan ik hier eventueel aan doen, hoe kom ik in zijn bios.

Bios update

Als je je bios update met behulp van een tool of direct met een flash programma van af flop, dan heb je dus je bios geflashed.

De reden dat ik het vraag is omdat je bios een soort routekaart van je computer is en als die corrupt is of onjuist, dan kan Windows de weg niet meer vinden.

Je komt in je bios door tijdens "Post" (dat zwarte opstartscherm) op [del] te drukken. Vaak staat onderin het post scherm "druk op ..... om in setup te komen" Kan dus soms ook een andere toets zijn.

Je kunt je bios ook resetten (zie handleiding) door een jumpertje tijdelijk te verplaatsen.

Let me know,

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan