cdrom-speler werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb in de bios gekeken daar staat de cdrom-speler ook in, je kunt daar op verschillende manieren opstarten welke moet ik hebben?
hij ziet volgens mij eerst schijf 1 dan schijf 2 dan cdrom-speler en dan de dvd-brander

Boot sequense

Opstart volgorde is alleen belangrijk als je iets anders wilt.

Stel dat je wilt kunnen opstarten van Flop, dan moet je die als eerste zetten, anders lukt het niet.

Wil je kunnen booten van CD, dan zet je die als tweede.

Als derde zet je dan je schijf waar Windows op staat.

Tijdens het opstarten zal hij dan eerst kijken of er een flop in je diskette drive zit, zoniet gaat hij kijken of er een bootable schijf in je CD rom zit, (meld dan in Post druk op toets on te booten van CD-Rom) en als je dan geen toets aanraakt, start hij alsnog van je HDD.

Als hij in het bios de CD-Rom/CD-RW herkent, zou hij het eigenlijk ook in windows moeten doen.

Heb je al eens "load defaults" geprobeerd.

Soms als je hem op een hogere freq. zet gaat het fout bij schijf en/of brander toegang.

Eric.

het probleem blijft nog steeds het zelfde als ik hem op die manier opstart,ik heb het volgende ook geprobeert, ik heb de cdrom-speler een keer los gekoppeld toen de computer opgestart daarns weer afgesloten de cdrom-speler weer aangesloten en de computer weer opgestart,
als ik dan bij "deze computer" kijk dan geeft hij wel het logo van het programma aan maar kan hem niet openen, als ik daarna er een andere cd in doe en hem probeer te openen dan geeft hij weer de zelf de foutmelding "g:\is niet toegankelijk"

Wat voor moederbord heb je ?

Mogelijk als ik dat weet kan ik voor je verder zoeken.

eric.

ik heb een AMD athlon xp 1600 + de luxe.
met eenMSI K7T turbo 2 moederbord met VIA KT133 chipset.
ik neem aan dat je dit bedoeld anders laat het even weten.

Laatst bewerkt:
Ben toch bang dat je bezig bent geweest.

Ben toch bang dat je bezig bent geweest je kloksnelheid op te voeren, er wordt toch zo'n leuk tooltje bijgelevert.

Op bladzijde 2-22 kun je zien hoe je je CMOS moet resetten.

Je zou alleen dan wel eesrt dat tuneup tooltje moeten verwijderen, want die past de settings automatisch aan.

Heb je je handleiding niet meer, dan kun je die hier downloaden.

Eric.

Als je de K7T turbo2 hebt kun je hier je nieuwste bios downloaden

Let me know.

Eric, je had het over de bios resetten en een jumpertje te verplaatsen, ik weet niet hoe ik de bios moet resetten en welk jumpertje ik moet verplaatsen, ik zou het fijn vinden als je mij dit uit kunt leggen wat ik daarbij precies moet doen.

Eric, zijn er gevaren als ik de nieuwe bios installeer, blijft de computer toch goed werken, ik vraag dit omdat ik hier niets van weet, waar moet ik rekening mee houden.

Bios update

Nee er zijn geen gevaren, maar was het je al gelukt om je bios te resetten (bladzijde 2-22) en je overclock tool uit te zetten.

Let me know, see your mail.

Eric.

ik wil het jumpertje verplaatsen en daarna de nieuwe bios update installeren, ik raak hiermee toch geen bestanden of andere geïnstalleerde programma's kwijt ?

als ik het goed begrepen heb moet ik de computer afzetten dan de (groene) jumper verzetten daarna de computer weer aanzetten en dan weer afzetten en het jumpertje weer terug zetten, klopt dit?

Eerst compuetr uit.

Dan jumper verplaatsen, meestal niet nodig op te starten, een minuutje wachten, jumper weer terug en dan opstarten.

Maar je tuneup tool moet wel verwijderd zijn, anders gaat hij toch weer overclocken.

Eric.

als ik tussendoor een minuut wacht wordt dan het tuneuptool van zelf verwijderd, of moet ik nog iets anders doen om dit te verwijderen.
als dit allemaal klaar is kan ik dan de bios update installeren

Tuneup

Nee daar voor moet je naar software in je configuratie scherm gaan en daar hem verwijderen.

Je kunt hem er later altijd weer bij zetten.

Eric.

Laatst bewerkt:
confuguratiescherm dat weet ik te vinden, maar waar moet ik daarna bij kijken en hoe heet het programma precies dat ik moet verwijderen, en hoe zet ik het daarna weer terug.
sorry voor de vele vragen, maar dit is allemaal nieuw voor mij.

Misschien is het dan toch handiger als je reageerd op de mail die ik je stuurde of kijk eens bij persoonlijke berichten.

Daar kom je door op profiel te klikken.

Eric.

ik heb bij confuguratiescherm-software gekeken maar ik zou echt niet weten welk programmatje ik daar moet verwijderen, als je mij de naam van het programma noemt dan probeer ik het te verwijderen.
sorry voor de overlast maar dit is voor mij echt heel moeilijk.

Ik zit niet achter jouw PC

Ik denk dat hij iets heet van Fuzzy Logic, maar dat kan ik niet op afstand niet zien.

Ik kan wel jou vragen wat jij ziet, maar dat duurt zo wel erg lang.

Overigens als je toch flashed hoef je het bios niet te resetten.

Eric.

ik heb in het programma voor het flashen gekeken daarin staat dat het voor AMD athlon 2400+ - 2600+ is ik heb 1600+ w6330 ms v3.1 102501 maakt dat iets uit.
het programma is helemaal in het engels, dat kan ik niet goed volgen, zou je misschien voor mij de werkwijze welke ik achter elkaar moet volgen misschien in het nederlands kunnen geven.
bij voorbaat dank Martens

Beste Karel

Er zit op je CD rom een programma Live Bios, daarmee kun je probleemloos een nieuwe Bios installeren.

Als je geen contact wil mij best, maar zo werkt het voor mij niet.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan