CDrom zeer traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter glis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

glis

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Sinds ik een een nieuwe harde schijf heb geinstalleerd werkt mijn CDrom zeer traag. Ook cd branden werkt voor geen meter. Overigens als ik gewoon muziek afspeel of een filmpje kijk dan blijft deze wel een steken/slaat over.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan fixen?

Hoe zitten je harde schijven en CD/DVD stations aangesloten op je IDE kabels? Primairy/secondairy? Slave/master?

Algemene regel is dat je een harde schijf aansluit als Primairy of secondairy master (aan het einde van de IDE kabel), op de primaire of secondaire IDE interface op je moederbord. Optische drives sluit je aan als slave (halverwege de IDE kabel). Let daarbij ook goed op dat je voor elk apparaat dat je aansluit ook de jumpers goed hebt ingesteld.

Laatst bewerkt:
ik heb 1 Cdromspeler/brander en 1 harde schijf (Maxtor 250gig) en een floppy-drive maar dit maakt volgens mij niets uit. Kun je mij zeggen hoe ik dit op de juiste manier moet aansluiten. Volgens mij heb ik het nu namelijk goed gedaan:
- de cdspeler op slave
- de hardeschijf op master (is dit geheel links bij de Maxtor? Ik lees overal dat het rechts is maar op de HS staat dat master links is??!!)

IDE kabel (1x) gaat eerst naar de cdspeler en naar naar de HS.

Klopt dit??

Als je twee IDE aansluitingen hebt dan zou ik zowel de HD als de CD als master instellen op een verschillende IDE aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan