CDRW probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik word er helemaal gestoord van….

Als ik probeer om een RW-disk te beschrijven, loopt mijn systeem vast of start het spontaan opnieuw op. Ik heb al verschillende merken RW-disks geprobeerd, nieuwe, gebruikte… allemaal hetzelfde probleem. Dus de oplossing maar eens ergens anders gaan zoeken…. Ik heb al een stuk of 6 verschillende versies van InCD gebruikt, maar dat lost het probleem ook niet op.

Als laatste redmiddel heb ik mijn CDRW-drive geflashed :8-0: (Philips CDD4851) met de nieuwste firmware, maar zelfs dat werkt niet. Nog steeds hetzelfde probleem….. !!!HELP!!!

Indien je met een OEM-versie van je brander werkt, is deze gekoppeld aan de brandprogrammatuur. Dus een OEM-versie van Lite-On met Nero werkt veelal niet samen met EasyCD Creator van Roxio.
Wel kun je een update uitvoeren zodat een hoger versienummer kan worden gebruikt (versie 5.5.9.x naar 5.5.10.x)
Het is aan te raden slechts EEN brandprogramma te installeren daar ze niet echt denderend samenwerken.

Probeer eens alle brandprogrammatuur te verwijderen (denk ook aan de registry) en installer het originele programma dat je kreeg met je brander. Als dit niet werkt, dan is er iets met je brander aan de hand.

Verder heb ik nog het volgende voor je gevonden (Engels):

According to the following page, and others, the CDD4851 is equivalent to a PHILIPS PCRW1208. Likely an OEM version. Zie
http://www.oaktech.com/products/recording_software/support/drive_support.html

Philips doesn't appear to offer information under the CDD4851 model number but it does offer a users information (UK site, 2meg PDF) document on the PCRW 1208 here:

www.p4c.philips.com/mprdata/020806/0208060397_mif.pdf

They don't say anything about compatible brands of media (other than to buy Philips label and that 99 minute media is not supported) but do suggest getting "Multi Speed" or "High Speed" labeled CDRW media. Your Memorex CDRWs should be okay. There was no hint on the various websites that there are any particular CDRW burning problems with this writer. A few "user" reviews panned it pretty badly though.

een ander probleem is dat InCd NIET ontworpen is voor pc's waarin de VIA chip zit. Heb jij toevallig een AMD processor ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan