CD's rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goemans

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
26
Sinds ik mijn nieuwe laptop hebt, doet er zich een raar probleem voor. Wanneer ik de cd in het station steek, wordt de informatie niet meer gelezen: Onbekende artiest, de titel van de track is 'Track 01', 'Track 02' ..., Onbekende componist, etc. Dit doet zich voor de de map Muziek, maar evenzeer in iTunes en Winamp.
Als ik de cd rip met Winamp, verandert de TRACK (alleen de titel van de track, de rest niet) in de map Muziek wel in <trackn°> - <Artiest> - <Track>, maar dat is enkel de naam, artiest, #, composer, genre etc. blijft onbekend. Voorbeeld:
Track:
01 - Coldplay - Life in Tecnicolor
Artiesten, #, genre zijn dan leeg.

Weet iemand waaraan dit kan liggen? Bij voorbaat bedankt.
(Ik draai op Windows Vista Home Premium)
 
De ID3 tags zijn wel correct ingevuld ?
Controleer dit met bijvoorbeeld Mp3tag.
 
mp3tag vult artiesten etc. juist in, behalve bij titel staat er nog steeds bv. 01 - Life in Technicolor - Coldplay ipv gewoon Life in Technicolor. En in mijn map MUZIEK is er nog steeds niets veranderd, evenals in WINAMP of iTunes.
 
De titel tag zou ik dan ook even goed zetten.

Zelf heb ik net even een kopie van een originele cd afgespeeld met Winamp. Bij het afspelen krijg ik dan een melding van de Gracenote database en als ik dan via de mediabibliotheek naar de Audio-CD navigeer dan staan daar alle artiesten, titels opgesomd. In de afspeellijst wordt de muziek ook goed aangegeven wanneer afgespeeld.
Windows Media Speler geeft album onbekend aan :(
The KM Player geeft de artiesten en titels wel correct aan.

Zoeken itunes en winamp wel contact met gracenote of freedb ?
 
nee, hoe zorg ik dat ze dat doen + hoe krijg ik in mijn map MUZIEK ook juiste info?
 
Wat Windows aangeeft in de map zijn de ID3tags. Als die goed staan zou Windows het goed moeten weergeven.
In Winamp kan ik in de opties niets vinden over de Gracenote database. Wel staat onder "algemene voorkeuren" -> "Titels"
een stukje over het inlezen metagegevens (ID3tags) deze kan je op de aanbevolen instelling zetten.
Itunes gebruik ik zelf niet dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
 
Windows in de map muziek aangeeft is de bestandnaam en de ID3tags.
 
Kan je even stap voor stap uitleggen wat ik moet doen aub?
 
Is het mogelijk dat jij een screenshot plaatst van wat er niet klopt ?
Bij mij ziet het er zo uit:
ScreenHunter_05.jpg


Als het iets anders is als de ID3tags dan zou ik zo niet weten wat. Uit je startpost lijkt het alsof de tags verkeerd zijn ingevuld. De artiest staat onder de tag titel + de titel van het nummer. Terwijl artiest een eigen stukje in de ID3tag heeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan