cd's te klein

Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
303
Hallo

Ik wil een film van 730 mb op een schijfje branden van 800 MB. Ik gebruik Nero Express 6.
Maar ik krijg steeds de melding dat er te weinig ruimte op het schijfje is.
Op één of andere manier wordt die laatste 100 mb niet gevonden.
Het schijfje wordt gezien als 700 MB terwijl het wel een schijfje is van 800 MB

Waar ligt dat aan?

Onne
 
Volgens mij ondersteund Nero geen 800 MB cd'tjes, probeer eens een andere brander, voor gratis (maar goede;) brandprogramma's kan je op www.download.com zoeken naar Burner of Burning.
 
Ga bij Nero naar Preferences en kies daar Expert Features en dan Enable Overburn ... Je moet dan ingeven tot hoever hij de cd moet branden. Zie wel dat je de cd dan ook in DAO of disc-at-once mode schrijft.
 
cd te klein

Hallo Muurhond

Dat heb ik allemaal al gedaan en toch krijg ik die melding dat er te weinig capaciteit aanwezig is op het schijfje
 
Hier heb je uitleg wat moet je doen als je wilt schijfejes branden van 800mb.


Overbranden op een CD toepassen
Ga eerst na of de recorder overbranden kan toepassen. Selecteer de opdracht Recorder kiezen in het menu Recorder en selecteer uw recorder in de lijst. In de sectie Recorderinformatie wordt aangegeven of de recorder overbranden ondersteunt.
Schakel de overbrandoptie in Nero in. Selecteer Voorkeuren in het menu Bestand en klik vervolgens op het tabblad Expertfuncties.
Schakel het selectievakje waarmee overbranden mogelijk wordt gemaakt in en geef de maximale CD-lengte op. In theorie kunt u elke willekeurige grootte met een maximum van 99 minuten en 59 seconden kiezen. In eerste instantie dient u een lengte van 2 minuten meer dan de opgegeven capaciteit in te voeren. Als er aan het einde van de simulatie of het brandproces SCSI-/ATAPI-fouten optreden, wordt het aanbevolen om de maximale overbrandcapaciteit te verlagen of een ander merk CD te gebruiken. Als er geen fouten optreden, kunt u de overbrandcapaciteit geleidelijk opvoeren.

Klik op OK om de wijziging te bevestigen en het dialoogvenster te sluiten.
Deze instelling heeft het volgende effect op het brandproces:

Als de hoeveelheid data die moet worden gebrand groter is dan de normale capaciteit van de lege CD, maar kleiner dan de maximale overbrandcapaciteit, wordt u aan het begin van het brandproces gevraagd of u echt wilt overbranden. Als u deze vraag bevestigend beantwoordt, wordt het brandproces gestart. Als u ontkennend antwoordt, wordt het brandproces geannuleerd, omdat er niet voldoende ruimte op de doel-CD beschikbaar is.
 
Hier heb je uitleg wat moet je doen als je wilt schijfejes branden van 800mb.


Overbranden op een CD toepassen
Ga eerst na of de recorder overbranden kan toepassen. Selecteer de opdracht Recorder kiezen in het menu Recorder en selecteer uw recorder in de lijst. In de sectie Recorderinformatie wordt aangegeven of de recorder overbranden ondersteunt.
Schakel de overbrandoptie in Nero in. Selecteer Voorkeuren in het menu Bestand en klik vervolgens op het tabblad Expertfuncties.
Schakel het selectievakje waarmee overbranden mogelijk wordt gemaakt in en geef de maximale CD-lengte op. In theorie kunt u elke willekeurige grootte met een maximum van 99 minuten en 59 seconden kiezen. In eerste instantie dient u een lengte van 2 minuten meer dan de opgegeven capaciteit in te voeren. Als er aan het einde van de simulatie of het brandproces SCSI-/ATAPI-fouten optreden, wordt het aanbevolen om de maximale overbrandcapaciteit te verlagen of een ander merk CD te gebruiken. Als er geen fouten optreden, kunt u de overbrandcapaciteit geleidelijk opvoeren.

Klik op OK om de wijziging te bevestigen en het dialoogvenster te sluiten.
Deze instelling heeft het volgende effect op het brandproces:

Als de hoeveelheid data die moet worden gebrand groter is dan de normale capaciteit van de lege CD, maar kleiner dan de maximale overbrandcapaciteit, wordt u aan het begin van het brandproces gevraagd of u echt wilt overbranden. Als u deze vraag bevestigend beantwoordt, wordt het brandproces gestart. Als u ontkennend antwoordt, wordt het brandproces geannuleerd, omdat er niet voldoende ruimte op de doel-CD beschikbaar is.
 
cd

Hallo

Bedankt voor de moeite hoor.
Alleen heb ik Nero Express 6.
Maar ik kan zoeken wat ik wil, maar ik vind geen Menu Recorder.
Ik heb overburn aanstaan, disc at once.
In expertfunctie's heb ik als max cd lengte 99 min opgegeven.
Maar ik vind het vreemd dat als ik er een cd in stop van 800 MB Nero aangeeft dat er 703 MB op zit.
Overburn gebruik je toch wanneer ik van een 700 Mb cd er bv een bestand van 710 MB op wil persen.
Ik heb gewoon een 800 Mb cd die Nero gewoon ziet als 700 MB. Ik heb het geprobeerd met een schijfje van 900 MB. Zelfs dan presteert nero om maar 700 MB te zien.

Wat doe ik eigenlijk fout?
 
Ik heb ook nero 6 (eigenlijk 6.3).
Hoe bedoel dat je geen menu recorder hebt, dat heeft elke versie van nero vanaf 5.0.
Als je nero opstart krijg je toch eeen window `nieuwe compilatie` die haal je weg en daarachterin kun je kiezen uit verschilende menu`s ( bestand,bewerken,beeld ,recorder, enz).
is het bij jou dan anders dan dit.
 
cd

Als ik Nero opstart dan krijg ik het volgende scherm.

Wat wilt u branden?

Data
Muziek
video/films
Gehele schijf kopieren
Schijfimage opgeslagen project

Wanneer ik dat scherm wegklik dan wordt Nero beeindigd,
Dus ik kan geen Menu Recorder vinden.

Hoe kan ik trouwens zien of mij brander 800 MB schijfjes aan kan?

Onne
 
Als je nero express opstart dan heb je links beneden een knopje `nero` als je die aanklikt dan kom je in nero burning rom en daar heb je menu `recorder`.

Maar mijn vraag is waarom gebruk jij Nero express om video cd branden als met nero burning rom dat veel makelijker kan.
 
als eerste je moet Nero Burning Rom opstarten en niet Nero Express.
In nero express heb je niet menu recorder maar in nero burning rom wel.
of je brander dat wel kan (schijfjes 800mb) dat kun je zien als je menu recorder kiest en je recorder aanklikt dan zie je dat onderin staat:
overburn- ondersteund ( of niet ondersteund).

Als tweede je: als jij een schijfje van 800 mb in je pc instopt dan zegt nero altijd dat grote van die cd is 703mb maar als jij overburn inschakelt en als jij straks een bestand wil branden van 750mb en dan moet je ook zorgen dat je inderdaad een grotere schijfje instopt want als jij straks wordt gevraagd door nero of je dat zeker weet dat je dit wilt branden dan antwoord je met ja maar pas op als je per ongeluk een schijfje van 700mb instopt dan kan je recorder kapot gaan
 
cd

sorry dat ik jullie steeds moet lastig vallen, maar wanneer ik Nero Express op start, dan heb ik links beneden inderdaad het knopje Nero.
Wanneer ik daarop klik dan krijg ik het adres van de website van nero links te zien. Aan de rechterkant is een knop oké. Wanneer ik daar op klik dan kom ik gewoon weer in het vorige menu terecht waar ik kan aangeven wat ik wil doen.

Ik heb Nero Express omdat mij werd verteld dat dat de nieuwste en de beste versie is. En eerlijk gezegd gaat het branden prima, maar kan ik geen cd's branden die groter zijn dan 700 MB.
En dat vind ik vreemd.
 
Dus eigenlijk moet ik weer terug van Nero Express naar Nero Burning Rom
 
Wat jij hebt is een stukje van programma Nero en daarom lukt het niet (nero express 6).
je moet hele pakket nero hebben want zonder nero burning rom lukt het niet.
Bijvoorbeeld ik heb : Nero 6 ultra edition en dit is een pakket programmas met : Nero burning rom 6, Nero express 6, Nero backit up,Nero cover desinger, Nero image drive, Nero sound trax, Nero wave editor.
Als ik nero express opstart krijg ik zelfde scherm als jij maar als ik knopje nero indrukt ga ik naar nero burning rom en daar kun je dat instellen maar als jij allen nero express hebt dan lukt dat inderdaad niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan