Cdtje gebroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimGroot

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2013
Beste,
Ik heb een paar maanden geleden het spel RollerCoasterTycoo gekocht.
Nu is helaas het CD'tje in mijn tas gebroken. Wanneer ik nu op mijn bureaublad klik op "Rollercoaster tycoon 3" Wordt er een melding gegeven "Plaats een geldige Rollercoaster tycoon 3 cd". Nu gaat dit niet, omdat ik dus geen cd'tje meer heb. Is hier een oplossing voor, of moet ik (opnieuw) een CD'tje kopen?

Groetjes,
Tim

Je zal dan een ander cd'tje van het spel moeten zien te bemachtigen.

Is hier geen bestandje ofzo voor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, het spel vereist een cdrom om de data tijdens het verloop van het spel te laden.
Niet alle setups van games bieden de mogelijkheid het spel volledig vanaf hd te kunnen spelen. Weet niet of dat bij toeval bij dit spel ook zo is.

ja en nee. er zijn hier welk bestanden voor, maar deze zijn helaas niet legaal en daarom mogen we ze hier ook niet bespreken

Mail eens naar de uitgever van het spel.
Stuur een afbeelding van het schijfje mee waar uit je kunt afleiden dat het een originele is, evt met de hoes.
Ik heb het wel eens gehad dat men vroeg het schijfje op te sturen en dan kreeg je een nieuwe.
Succes ermee.

@headlight. Heb je een wetsartikel of jurisprudentie om jouw bewering te staven? Door het verwijderen van de CD check omzeil je geen anti-kopiëer beveiligingen en voor zover wij hier kunnen zien dat de vragensteller een legale versie heeft van het spel.

Is marktplaats een optie? Gratis een nieuwe bemachtigen bij de uitgever lijkt mij bijna kansloos en nieuw kan altijd nog...

@headlight. Heb je een wetsartikel of jurisprudentie om jouw bewering te staven? Door het verwijderen van de CD check omzeil je geen anti-kopiëer beveiligingen en voor zover wij hier kunnen zien dat de vragensteller een legale versie heeft van het spel.

Het omzeilen van beveiligingen valt al gauw onder 'warez' en de bijbehorende bronnen, als het forum het verwijderen van CD-checks niet verbiedt zit het in ieder geval erg op het randje :)

de vrager heeft een legale versie, echter een bestandje van het internet is dit vaak niet, ik zeg dus niet dat iemand hier een regel overtreed, ik zeg alleen maar dat een bestandje van internet (meestal) illegaal is en dat we dat niet mogen bespreken.

Na deze off-topic discussie (welles-nietes spelletje) gaan we weer on-topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan