• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel aanklikken, kruisje geplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

oogstweg 2

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Ik heb ergens een slimme oplossing gezien in excel, maar ik weet niet hoe het gemaakt is (want beveiligd). Als je op een cel klikt, dan plaatst hij automatisch de letter X in die cel.
Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?

Met een Worksheet_Change event kan dit. Al vele malen tegengekomen op het forum hier, gebruik dus de zoekfunctie.

Wigi

Oogstweg,

plaats deze code achter het desbetreffende blad.
(rechtsklik op het naamtabje van je blad en kies programmacode weergeven, en plak daar de onderstaande code)

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Target = "X"
End Sub

Als je nu op een cel dubbelklikt komt er een X in die cel te staan.

Koosl

Dat met die kruisjes werkt cool. Bedankt!

Ik wil nu alleen nog even uitzoeken hoe ik dat alleen voor mekaar kan krijgen in een beperkt aantal cellen.

Ik wil nu alleen nog even uitzoeken hoe ik dat alleen voor mekaar kan krijgen in een beperkt aantal cellen.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Dim rng As Range

Set rng = Range("A1:A10") 'de cellen waar het toegepast mag worden

If Not Intersect(Target, rng) Is Nothing Then Target = "X"
End Sub

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan