• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel automatisch vullen met de waarde uit een andere cel op een bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Heeft er soms iemand een manier om een cel automatisch te vullen met een waarde uit een andere cel op een bepaalde datum, wekelijks of maandelijks of 3-maandelijks of jaarlijks. Ik ben bezig met een bestand te maken waar inkomsten en uitgaven ingegeven worden en zou zo graag de terugkerende uitgaven op die manier ingevuld zien.

Alvast bedankt

en wanneer moet dat gebeuren, mag dat in het voren of pas als het die datum is?

Dag Marco,
Bedankt voor je snelle reactie. Als het kan op de datum zelf of anders als ik de waarde ingeef dat ze automatisch wekelijks of maandelijks of... ingevuld wordt. Bvb ik wil een waarde in cel A1 elke 5e van de maand ingevuld zien in een ander blad cel A1 of een waarde in cel B1 elke donderdag ingevuld zien in een ander blad cel B1

maak een voorbeeld in excel en plaats die hier, dan word je sneller geholpen.
Van de uitleg hier boven begrijp ik weinig, maar dat kan aan mij liggen.

Een beetje aanpassing van de vraag. Hoe komt het dat in het voorbeeld De cellen E20 en E21 Niet ingevuld worden zoals de cellen E4 en E9 daarboven? Voor de cellen E4 en E9 worden de waarden gehaald van blad uitgaven en voor de cellen E20 en E21 moeten de waardes gehaald worden uit het blad Inkomsten. Volgens mij heb ik de formule goed aangepast. Zie bijgevoegd bestand

Bijlagen

De datums in tabblad Inkomsten lijken datums, maar zijn dat niet. Als je dat wijzigt komen de bedragen ook tevoorschijn

Bedankt Haije voor je reactie maar het probleem is hier niet mee opgelost, jammer

Zoals @Haije omschreef.
De zogenaamde datums in tab Inkomsten is tekst; verander ze in de juiste format 27-10-2023 en niet met / dat kan je doen in de opmaak.

Ik heb in de opmaak de cellen hetzelfde format gegeven als in het tabblad Uitgaven waar die bewerking wel werkt maar met het tabblad Inkomsten werkt het niet. De format bvb 27-10-2023 kan ik bij datum niet kiezen en wanneer ik dit format kies bij aangepast werkt het ook niet.

Gewoon opnieuw invoeren als zijnde 27-10-2023 en 28-10-2023 kan niet zo ingewikkeld zijn.

OK, als ik dit manueel invoer lukt het. Vul ik dit in via de invoerknop met het juiste format dd-mm-yyyy dan lukt het niet. Als ik dan kijk in het tabblad inkomsten staat die datum dan ook links uitgelijnd. Maar wat ik niet begrijp is dat het met het tabblad wel werkt met de format dd/mm/yyyy, zie maar in het bijgestuurde bestand

Een textbox schrijft tekst terug op je blad.
Veranderen in:
Code:
Blad3.Range("A" & ExpRow).Value = CDate(InkomstenDatum.Value) 'Expense Date

Yep, met deze is het gelukt maar blijf het vreemd vinden dat het bij het uitgavenblad zonder deze code kan. Hartelijk dank voor het meedenken en oplossen van het probleem

Ik niet,
Daar Excel Eng/USA is en in de uitgaven dit staat.
Code:
UitgavenDatum.Value = Format(Date, "mm/dd/yyyy")
en in Inkomsten.
Code:
InkomstenDatum.Value = Format(Date, "dd/mm/yyyy")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan