• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel bevat "H"

Status
Niet open voor verdere reacties.

AKingma

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2015
Berichten
94
Beste allen,
ik heb een bestand met enkele duizenden records, waarbij in één van de kolommen een 'nummer' staat. Dit nummer begint met een jaartal, dan een streepje, daarna (1) meer cijfers of (2) eerst een paar letters en dan een streepje en dan meer cijfers. Helemaal achteraan staat dan soms een H, maar de positie daarvan verschilt dus. In een andere kolom, genaamd 'herindicatie', wil ik een 1 als in 'nummer' een H voorkomt, en een 0 als dit niet zo is. Tot nu toe werk ik met filters, en voeg dan handmatig enen toe. Dat moet vast geautomatiseerd kunnen worden. Kunnen jullie mij adviseren want ik weet niet waar te zoeken?
 
Misschien eens een bestandje posten? Wil de zaak wel eens vooruit helpen.
 
Code:
=N(ISGETAL(VIND.SPEC("H";A1))) of
 =N(RECHTS(A1;1)="H")
 
gelukt, hartelijk dank! de functie N was totaal nieuw voor me, ik heb de eerste optie gebruikt, om te voorkomen dat het misgaat als er per ongeluk nog een spatie achter de H staat. fijn, bespaart me veel tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan