• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander86

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo,

is het mogelijk om cellen apart te beveiligen in Excel ?
ik heb al wat rondgezocht, maar ik heb niet echt iets gevonden die me kan helpen, ik kwam telkens tegen van blad beveiligen of werkmap beveiligen maar bij mij zou het enkel een bepaalde cel moeten zijn ...

iemand die mij kan helpen ?

Mvg, Alexander

Klik rechts op de cel, dan Celeigenschappen..., dan laatste tabblad.

Vervolgens het blad beveiligen, een paswoord is optioneel.

Wigi

Beste Alexander,

Het beveiligen van cellen in Excel is een beetje onlogisch.
Je klikt op Extra > Beveiliging en kiest er dan voor het werkblad of de werkmap te beveiligen. Je kunt dan in geen enkele cel meer iets invoeren.
Voordat je bovenstaande actie uitvoert kun je bepalen welke cellen er wèl gewijzigd mogen worden. Denk aan invoervelden voor gebruikers terwijl je de formules en berekeningen wilt beveiligen.
Als je cellen selecteert - eventueel mbv de Ctrl-toets - en dan via Opmaak > Celeigenschappen naar het tabblad Bescherming gaat, dan dien je daar het vierkantje voor Geblokkeerd' uit te vinken, en daarna de beveiliging erop te zetten via Extra > Beveiliging.

Groeten,
Richard

p.s. @ Wigi Errug leuk.

Het beveiligen van cellen in Excel is een beetje onlogisch.
Je klikt op Extra > Beveiliging en kiest er dan voor het werkblad of de werkmap te beveiligen. Je kunt dan in geen enkele cel meer iets invoeren.
Voordat je bovenstaande actie uitvoert kun je bepalen welke cellen er wèl gewijzigd mogen worden. Denk aan invoervelden voor gebruikers terwijl je de formules en berekeningen wilt beveiligen.
Als je cellen selecteert - eventueel mbv de Ctrl-toets - en dan via Opmaak > Celeigenschappen naar het tabblad Bescherming gaat, dan dien je daar het vierkantje voor Geblokkeerd' uit te vinken, en daarna de beveiliging erop te zetten via Extra > Beveiliging.

Groeten,
Richard

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, ik had hier effe geen goesting voor.

Vraag komt nl. regelmatig terug. :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan