JulianDerks
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 mei 2015
Ik heb een probleem.
Inleiding:
Wij hebben een urenstaat in Excel waarin project uren per week worden genoteerd.
Elke week noteert een medewerker zijn uren in het tabel. Normaal wordt deze uitgeprint en ondertekent door een leiding gevende.
Er is een wens om de ondertekening te digitaliseren.
Nou heb ik Via een andere forum het document zo ver gekregen dat een leidingevende een paraaf kan zetten in cel C33. met behulp van een wachtwoord. (Via VBA)
Wanneer C33 is ingevuld, gaat de tabel van de uren op slot(gegevensvalidatie). zo kunnen er geen wijzigingen meer aangebracht worden. Helaas is de forum dat mij al zover had geholpen gestopt.
Als dit zoals boven beschreven zou werken, Top!
Hier is het probleem. Als cell C33 eenmaal is ingevuld en iemand probeert het te wijzigen dan begint excel verkeerde dingen te doen. er komt een error dat ''de cell of grafiek die u wilt wijzigen zich op een beveiligt werkblad bevindt''
als ik dan op foutopsporing klik wordt ik verwezen naar de code.
het bestand moet fraudeproof zijn
mijn vraag. hoe krijg ik het volgende voor elkaar.
- geen verwijzing naar de Code
- alleen toegang tot code voor persoon met autoriteit
- Geen foutmelding als iemand opnieuw aan cel C33 zit.
Ik heb het bestand in de bijlage gezet. het gaat om het 2e werkblad.
WACHTWOORDEN
111= werkblad
123= paraaf zetten in cell C33.
Bekijk bijlage 0 Blanco versie Urenstaat 2015 Julian Onderzoek.xlsm
Alvorens bedankt!
Inleiding:
Wij hebben een urenstaat in Excel waarin project uren per week worden genoteerd.
Elke week noteert een medewerker zijn uren in het tabel. Normaal wordt deze uitgeprint en ondertekent door een leiding gevende.
Er is een wens om de ondertekening te digitaliseren.
Nou heb ik Via een andere forum het document zo ver gekregen dat een leidingevende een paraaf kan zetten in cel C33. met behulp van een wachtwoord. (Via VBA)
Wanneer C33 is ingevuld, gaat de tabel van de uren op slot(gegevensvalidatie). zo kunnen er geen wijzigingen meer aangebracht worden. Helaas is de forum dat mij al zover had geholpen gestopt.
Als dit zoals boven beschreven zou werken, Top!
Hier is het probleem. Als cell C33 eenmaal is ingevuld en iemand probeert het te wijzigen dan begint excel verkeerde dingen te doen. er komt een error dat ''de cell of grafiek die u wilt wijzigen zich op een beveiligt werkblad bevindt''
als ik dan op foutopsporing klik wordt ik verwezen naar de code.
het bestand moet fraudeproof zijn
mijn vraag. hoe krijg ik het volgende voor elkaar.
- geen verwijzing naar de Code
- alleen toegang tot code voor persoon met autoriteit
- Geen foutmelding als iemand opnieuw aan cel C33 zit.
Ik heb het bestand in de bijlage gezet. het gaat om het 2e werkblad.
WACHTWOORDEN
111= werkblad
123= paraaf zetten in cell C33.
Bekijk bijlage 0 Blanco versie Urenstaat 2015 Julian Onderzoek.xlsm
Alvorens bedankt!
Laatst bewerkt: