cel border wijzigen voor één cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Hallo,

Ik heb op mijn pagina een tabel, met daarin nogmaals een tabel (een geneste tabel dus)
Ik wil graag in die binnenste tabel de randkleur van één cel wijzigen. Ik vond reeds op een forum dat je dan de randkleur van je ganse tabel moet dezelfde kleur geven als je achtergrond waardoor hij dus onzichtbaar wordt, vervolgens kun je de éne cel die je wenst te wijzigen selecteren en die de gewenste borderkleur geven.
Maar dat lukt niet. Zodra ik de borderdikte van mijn binnenste tabel op 1 plaats krijgen al mijn cellen een witte rand (zelfs al stel ik hiervoor dezelfde rode kleur van mijn achtergrond in) Mijn buitenste tabel heeft wel een witte rand, heeft dit er iets mee te maken?
Kortom is mijn vraag......hoe kan ik de borderkleur van één cel in een tabel of geneste tabel wijzigen?
Hartelijk dank

Ik vervolledig nog even mijn vraag.
Ik denk dat deze code er iets mee te maken heeft: <td rowspan="10">&nbsp;</td>, ze komt meerdere keren voor in mijn geneste tabel. Ik kan ze niet verwijderen want dan wordt de layout volledig doorheengehaald.
Ik maakte even een kladpagina aan met twee geneste tabellen, zonder de code rowspan lukte het prima.

Tsja, zonder je code te zien is daaar niet heel veel over te zeggen. Maar, de methode die je beschrijft klinkt enorm omslachtig. Je kunt gewoon aan de cel die je wilt wijzigen een class meegeven, dat ziet er in de HTML zo uit.
HTML:
<td class="kleurtje">Celinhoud</td>
In de CSS kun je daar dan een kleur aan toewijzen.
Code:
.kleurtje{
border-color:red;
}

Overigens krijg ik het idee dat je tabellen gebruikt voor de layout van je site, dat is, zoals je al begint te merken, niet handig. In de twee middenste links in mijn handtekening kun je zelzen hoe je op een betere manier een site kunt opbouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan