Cel controleren en kleur geven aan de hand van de Target

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royzilla

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2014
Goedemorgen beste Helpmij-ers.

Ik ben bezig met een applicatie en zit nu op een punt waar ik echt niet verder kan. Ik zal een afbeelding toevoegen en hier het een en ander even over toelichten.

Testhelpmij.PNG

In kolom C staan de 'Targets' die verwacht worden van een rapport. In kolom D staan de percentages en kolom E daar moet een kleur komen als de Target klopt of niet klopt. Dit wil ik niet met Voorwaardelijke opmaak omdat er ook Targets toegevoegd kunnen worden.

Zoals je ziet is de eerste Target 100% of >. dus dan zou naast 80% een rood vakje moeten komen en naast 3% ook. Dit geldt het zelfde voor 65% daarnaast moet ook een rood vakje komen maar naast 103% een groene.

Mijn vraag is, kan iemand me helpen een functie te bouwen die checkt hoeveel getallen ervoor het percentage staan van de target en hoeveel er staan voor het percentage in de kolommen D en F.

Aan de hand daarvan zou het toch mogelijk moeten zijn om een Interior.Color te plaatsen in de cel ernaast?

Het zou fijn zijn als iemand me hiermee kan helpen.:d

Mijn voorbeeld bestand zou precies hetzelfde zijn als de bijgevoegde afbeelding.

Als je zelf al niet de moeite neemt om een voorbeeld bestand te uploaden zodat iemand die je wil helpen dit niet hoeft over te typen en met een voorbeeld bestand een beter beeld heeft van de opbouw,
waarom zouden helpers dan de moeite nemen om je vraag te beantwoorden?

Niels

Echtwaar Niels, dankjewel!
Dit is precies wat ik wil!

Zou je me dit stukje kunnen uitleggen.
op welke plek wordt er gekeken naar wat er in de Target cell staat?
Code:
For i = 1 To Len(doel.Value)

If IsNumeric(Mid(doel, i, 1)) Then c01 = c01 & Mid(doel, i, 1)
        If Mid(doel, i, 1) = Chr(60) Then c02 = 2
        If Mid(doel, i, 1) = Chr(62) Then c02 = 1

Next

Doel is de target cel (target noemen is verwarrend omdat die een vba term is)
elk teken in de targetcel wordt bekeken wat het is.

Code:
    For i = 1 To Len(doel.Value)

If IsNumeric(Mid(doel, i, 1)) Then c01 = c01 & Mid(doel, i, 1) 'kijkt voor elk teken of deze numeriek is en zet deze in c01
        If Mid(doel, i, 1) = Chr(60) Then c02 = 2 'als teken < is c02 waarde 2 geven
        If Mid(doel, i, 1) = Chr(62) Then c02 = 1 'als teken > is c02 waarde 1 geven

Next

Niels

Thanks! Dankjewel voor je tijd en moeite!

Extra bedankt voor de uitleg!

Gebruik geen samengevoegde cellen (was niet zichtbaar in het 'plaatje')

Hoezo zou ik geen gebruik moeten maken van samengevoegde cellen?
Gaat dit voor problemen zorgen? De waarde die in die cellen staat wordt steeds in de eerste cel van de samengevoegde cellen geplaatst.

Dankjewel voor de tip! Ik denk alleen wel dat ik het zo laat. Het zijn alleen de titel vakjes boven de percentages en deze ga ik niet nodig hebben.

Een ander vraagje:
Is het mogelijk deze functie aan te roepen in een
Private Sub Worksheet_Onchange()

Dat als de cel inhoud veranderd de functie in de Onchange meteen wordt geactiveerd?

Eigenwijs is ook wijs zullen we maar zeggen. ;)

op welke cel moet ie dan reageren?
en waardoor wordt de inhoud veranderd?

Niels

Laat maar! ik heb de code gewoon neergezet in me module en het werkt gewoon perfect op cel veranderingen :)

Dankjewel Niels!

Roy.

Beste Niels28 zou jij mij kunnen helpen? dan kan ik eventueel hier in dit topic een bericht plaatsen (aangezien het over het precies dezelfde code gaat) of ik maak een nieuwe.

Dankjewel.

Als je wilt dat alleen Niels28 je helpt, kun je hem beter een PM sturen. Dit is een openbaar forum tenslotte, en allicht zijn er meer mensen die je zouden hebben willen helpen. Door al je geld op Niels te zetten, zet je hem ook nog eens extra onder druk ;). Gaat je vraag nog steeds over dezelfde topic, dan kun je die natuurlijk gewoon hierbij zetten. Is het een ander onderwerp, maak dan een andere vraag aan. Mensen kijken namelijk naar het onderwerp van je vraag, en dan moet dat wel beschrijvend zijn voor die vraag.

Ja je hebt gelijk dan plaats ik het hierbij aangezien het over dezelfde code gaat :).

Het werkende stukje code gaat over de percentages. Deze constructie zou ik ook willen voor dagen, uren en normale getallen. alleen ik weet mijn god niet hoe ik dat moet doen. Ik loop gewoon muurvast.

Deze constructie wil ik graag gebruiken in aparte functies. bijvoorbeeld: dagen, uren en normale getallen.

Misschien is er iemand die me kan helpen. Ik wil dat het hetzelfde werkt als de percentage controle.

Ik voeg een bestandje toe:
Bekijk bijlage TestSheet.xlsm

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan