• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel eigenschap aanpassen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede middag,

Als ik een cel eigenschap wil aanpassen naar bijvoorbeeld 2/24 en de navolgende cellen ook bv 3/24 hoe moet ik dan tewerk gaan?

Mijn broer is een duiven liefhebber en als hij wedvluchten speel dan wordt de eerst aankomende duif altijd aangemeld meld de afstand bv 167,430 zijnde 167 km en 430 meter.
Op de vlucht Charleville heeft hij 119 duiven ingekorfd en bij zijn vereniging 21 prijzen behaald, op het samenspel MLS maakt hij meer prijzen maar op een ander samenspel weer minder.

Op welke manier kan ik cel zodanig opmaken dat er komt te staan bijvoorbeeld 2/33 en erna 3/33 ik haal de gegevens vanaf een duivenwebsite en ik zie dan steeds als ik kopieer een foutieve opmaak gemerkt met een rood vinkje.

Heb er een voorbeeld bijgedaan
Bij voorbaat dank
Mathijs

Zo voor de rode cel in kolom R:
PHP:
=A35&"/33"

Goede middag

Bedankt voor je antwoord , maar ik begrijp het niet!
Wat is een PHP Code?

Wat wordt bedoeld met 1 = A35&"/33

Math

Sorry hoor, maar als ik dat nog eerst moet gaan uitleggen zijn we weken verder.

Goede middag,

Jammer, maar bedankt voor de moeite.
Dus ik kan een cel op een normale manier niet opmaken zodat er bv 5/33 komt te staan?

Math

edmoor bedoeld gewoon dat je die code moet intypen in kolom R.
dan komt er in die cel de inhoud van cel A35 gevolgd door /33.

Laatst bewerkt:
Code:
=IF(P4="";"";ROWS($3:4)&"/"&COUNTA(P$3:P$100))
of misschien deze formule

Laatst bewerkt:
deze lijkt me het goed te doen maar ik vrees dat vraagsteller niet verder komt dan copy, paste.

Code:
=ALS(P3<>"";AANTAL.ALS($P$3:P3;$P$3)&"/"&AANTAL.ALS($P$3:$P$100;$P$3);"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan