• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost cel geeft #######

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

PSB

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Berichten
59
Hallo,

Heb in bijgevoegd bestand een issue waar ik niet aan uit kom. In kolom H worden er vanaf rij 35 uren berekend. De berekening komt uiteindelijk te staan in cel E29. Daar staat nu in het voorbeeld dat er nog 5:00 uur gemaakt dienen te worden. Indien er nu bijvoorbeeld in cel H52 8 wordt ingevuld, zou ik verwachten dat er + 3 zou komen te staan, echter als er té veel uren worden berekend komen er allemaal hekjes (#####) in cel E29 te staan terwijl ik daar eigenlijk een + of een - voor het getal wil zien. Moet ik iets toevoegen aan de formule in cel E 29?
 

Bijlagen

  • plan van inzet werkt niet.xlsx
    24,4 KB · Weergaven: 9
Allereerst, de SOM functie in E29 is overbodig, je wilt tenslotte E27 minus E28.

Dit is gelijk het probleem van de ####. Cel E27 minus cel E28 resulteert in negatieve tijd, daar kan Excel niet mee rekenen en dus krijg je de hekjes.
 
Wellicht kan het zoals in deze bijlage
 

Bijlagen

  • plan van inzet werkt niet (hs2).xlsx
    24,2 KB · Weergaven: 11
Dank iedereen voor het meedenken. Heb de oplossing van Haije toegepast. Opgelost!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan