Cel in bereik mag geen groene kleur worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelle2010

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Beste experts,

Ik heb na enig zoekwerk toch besloten om de vraag dan maar te plaatsen. Ik wil het volgende bereiken:

Ik heb een excelsheet met allemaal gegevens. Hierin moeten de gebruikers, indien akkoord, bepaalde regels groen maken. Nu wil ik voorkomen dat wanneer er in een cel in kolom D de waarde anders is dan "goed gekeurd" dat het dan onmogelijk is om de regel groen te kleuren. Met groen bedoel ik Interior.ColorIndex = 4. Of dat wanneer ze de regel proberen groen te kleuren dat deze dan automatisch weer terug springt naar de orginele celeigenschap zonder opmaak.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast vriendelijk bedankt!!!

Groeten,

Jelle

Dit kun je door de functie "Voorwaardelijk opmaak" te gebruiken.

Dit kun je door de functie "Voorwaardelijk opmaak" te gebruiken.

Helaas kun je dit niet met voorwaardelijke opmaak oplossen, omdat ik wil dat de gebruiker de regel groen maakt en niet dat de regel groen kleurt wanneer er in een cel in kolom D "goed gekeurd" staat.
Nu wil ik dat het onmogelijk is om de regel groen te maken wanneer er een andere waarde staat vermeld dan "goed gekeurd".
Dus wanneer in Cel D18 "goed gekeurd" staat dan moet het mogelijk zijn om rij 18 groen te kleuren. Wanneer er een andere waarde staat dan moet het onmogelijk zijn.
Dit dus ook voor de andere regels in een werkblad.

Ik hoop dat ik het allemaal een beetje duidelijk onder woorden breng.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan