• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel in excel moet naam bestand krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BuSTeD

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
geachte,

ik had graag geweten of het mogelijk was om een bepaalde cel in een bestand automatisch de naam te laten krijgen van het excel bestand.

Ik maak eerst mijn bestanden aan maar dien steeds in de bestanden te gaan om de naam van het excel bestand op een bepaalde plaats in te voeren.

Kan dit ? Zoja hoe ?

Alvast bedankt !

Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)
Eerst je bestandje ergens opslaan.

Laatst bewerkt:
Heel hard bedankt

heel mooi

kan ik op de één of andere manier zorgen dat de .xls in de cel wegvalt ?

Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC(".";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)

Dat kan met dezelfde code als van HSV, maar nu is de tweede rechte haak vervangen door een punt.

Succes!

RoCompy87,

Alvast bedankt voor je antwoord

Maar met bovenstaande code lukt het niet

Nee, je hebt gelijk. Ik was te snel, want er kunnen natuurlijk meerdere punten in de bestandsnaam zitten. Hmm... dan weet ik het ook even niet :confused:

Stel dat je formule in cel A1 staat
Code:
=SUBSTITUEREN(A1;RECHTS(DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1);4);"")

Is dat niet:
Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-5)

Er leiden blijkbaar meerdere wegen naar Rome En formules zijn niet onmiddelijk mijn ding, was daarom al blij dat het op deze manier lukte:p

Is dat niet:
Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-5)

Maar hiermee wordt het verschil in aantal tekens van de extensie (.xls, .xlsx, .xlsm, ...) nog niet ondervangen... Niet dat het mijn vraag is, maar toch :D

Volgende probleem bij deze formule

Na enige tijd gebruiken komt het volgende uit.

Wij gebruiken de formule voor de datum in een cel te krijgen ( dus het bestand is een datum ).

Wanneer we nu meerdere excel formulieren openen met verschillende data dan slaat de formule in de knoop.

De formulie staat in alle excel formulieren op dezelfde plaats. Open ik bv. 28/07/2010 dan krijg ik in cel A1 28/07/2010 MAAR open ik een 2de formulier tegelijkertijd bv. 29/07/2010 dan krijg ik in cel A1 29/07/2010. Maar dan sluit ik het 2de formulier af en zie ik in het eerste formulier 29/07/2010 staan ipv 28/07/2010. Dus alle excel formulieren die openstaan met deze formulie krijgen de datum van het laatste formulier dat geopend is.

Hoe pak ik dit aan ?

Probeer het eens met onderstaande code in 'ThisWorkbook'.
Code:
Private Sub Workbook_WindowActivate(ByVal Wn As Window)
Application.Cells(1).Dirty
End Sub
Met in cel A1 de aangereikte formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan