• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel informatie kopieren door een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

strikkie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2014
Berichten
7
Ik zou graag informatie van een cel uit een ander tabblad in de zelfde sheet willen kopiëren door middel van een Macro, zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen? :confused:

bedankt voor de info:d
 
Wat bedoel je precies met informatie?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hallo Roncancio.

ik heb al eerder een vraag gesteld waar wel naar gekeken is maar niet op geantwoord is, misschien is die vraag ook een beetje lang, hij staat meer naar beneden in de lijst op de naam strikkie.

het probleem dat ik heb is dat ik een tab van een ander excelsheet waar links in zitten wil verplaatsen in een andere excelsheet. zodra deze verplaatste tab in die excelsheet staat moet hij gegevens uit de eerste tab van de excel sheet halen waar hij naartoe verplaatst is.

Om dit te doen heb ik al een formule gezet in het blad die ik naar die andere sheet wil verplaatsen zodat hij als hij eenmaal verplaatst is de gegevens uit de eerste tab kan halen van de sheet waarna deze is verplaatst is maar de formules die in de verplaatste tab blijven verwijzen naar de sheet waaruit de tab verplaatst is.

Misschien dat een macro dit probleem kan verhelpen.

Hier onder sheet 1 en sheet 2 waarvan ik de tab van sheet 1 wil verplaatsen naar sheet 2.

Eenmaal verplaatst moet de header van de verplaatste tab de informatie overnemen van de eerste tab......


nou ga er maar aan staan..... als ik je het laat zien is het simpel uit te leggen maar op schrijven duurt een stuk langer.

bedankt voor het bekijken.:rolleyes:
 

Bijlagen

  • TEST 2.xls
    90,5 KB · Weergaven: 41
  • TEST 1.xls
    54 KB · Weergaven: 46
strikkie,

probeer eens de koppelingen te verbreken...
 
ik ga eens kijken waar en hoe ik een koppeling moet verbreken, of zou je me dat kunnen uitleggen?
 
:confused:ik heb het geprobeerd de koppelingen te verbreken maar het lukt niet.
 
welke Excel versie heb je?
 
waar zouden de formules in TEST1 naar moeten verwijzen?
 
Laatst bewerkt:
de formules zouden moeten verwijzen naar de PAGE 1 pagina van sheet 2.

Pas als de PAGE 4 in sheet 2 geplaatst is moet hij de informatie uit de header van Page 1 halen zoals alle andere pages 1,2,3 en 5.

Tijd technisch duurt het te lang om de inhoud van page 4 in een tab van test 2 te kopiëren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan