• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel inhoud als verwijzing gebruiken in formule met indirect

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitch2506

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2013
Goedendag,

al heel veel informatie van dit forum afgehaald waarvoor mijn dank! Nu kom ik toch zelf ergens niet achter, hopelijk kan iemand mij helpen.

=(INDIRECT(E$2&"!S3")) Deze formule werkt prima, hij verwijst naar een ander tabblad en dan naar cel S3 en haalt daar de resultaten vandaan. In dit geval omzet in week 41. Op het tabblad van week 41 staat meer informatie, zoals bijvoorbeeld bezoekers. Daar het om meerdere vestigingen gaat zou het handig zijn in het resultaten blad de rijnummer aan te passen zodat hij dit doorrekent.

Omzet 3
Utrecht G G3
Den Bosch S S3
Rotterdam P P3

Omzet is dus rij 3, Utrecht is kolom G, Den Bosch Kolom S enz.

Nu zou ik dus graag willen dat ik de complete resultaten tabel kan kopiëren en dan alleen de 3 in een 7 zou veranderen zodat hij dan de resultaten haalt uit S7.

Ik hoop dat de vraag duidelijk is.

Groet,

Mitch

Mitch 2506,

Net als dat je het tabblad leest uit E2 kun je ook "!S3" laten samenstellen uit gegevens in cellen.
Bijvoorbeeld =INDIRECT("'"&$E$2&"'!S"&$B$4) waarbij in E2 "Week 41" staat en in in B4 bijvoorbeeld 3 voor de omzet.
als je den in B4 de 3 in een 7 veranderd veranderd ook de verwijzing en wordt juiste data getoond.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan