• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel inhoud controleren

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hai

Kan iemand mij helpen met het volgende.
Alle cellen moeten ingevuld zijn/worden en als dat gebeurd is moet een andere cel van kleur en tekst veranderen

zie bijlage

alvast bedankt

Bijlagen

Hoi:

Selecteer de cellen die moeten verkleuren. Ga vervolgens naar opmaak --> voorwaardelijke opmaak.

Succes

Arjee,

bedankt voor je reactie maar dat is niet wat ik bedoel, de bedoeling is dat dat middels een macro automatisch gebeurd, zie bijlage

Luc, Trustno

bedankt voor jullie reactie

Die van Luc gaat automatisch (zonder button) dat was ook mijn insteek, maar ik heb hier nog wel een vraagje over.
Is het ook mogelijk om wanneer alle cellen binnen het bereik gevuld zijn dat die direct verkleurd en op ok springt nu moet ik binnen het invulbereik eerst een andere cel selecteren voordat de macro gaat werken, en als ik een cel buiten het bereik selecteer gebeurd er niets terwijl ook dan de macro moet kijken of dat het invulbereik wel of niet is ingevuld.

alvast bedankt voor de moeite

hallo Michel,

De macro is zo gemaakt dat als je jn het bereik iets invoert en daarna op Enter klikt
de macro in werking treedt en het moet ook nog een wijziging zijn.
Bij een invoer buiten het bereik moet de macro nu juist niet reageren.

Dus binnen het bereik invoeren met Enter.

Luc,

is het ook mogelijk dat wanneer ik buiten het geselecteerde bereik een cel aan klik dat de macro dan ook werkt.

thanks

Luc,

dat is de bedoeling, zet de vraag op opgelost

bedankt voor je hulp en moeite:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan