• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel inhoud deleten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Developer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2013
Goede dag allemaal,

er zal best wel een simpele oplossing voor zijn, excel kennende ..
Maar .. hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer er bijvoorbeeld in cel B4 een "nieuwe" inhoud woord gezet als er daar voor ston, de inhoud van cel F4 automatisch gedelete word ?

Alvast bedankt.

Developer

Zou het niet een beetje netter zijn om eerst te reageren op de hulpverleners in op vorige vraag, alvorens een nieuwe vraag te stellen?

Kun je ook je tekst eerst eens goed doorlezen voordat je hem plaatst en ontdoen van type-, stijl-,taal- en denkfouten ?
En beoordeel ook en passant of je vraag voor een lezer wel duidelijk is.

Cobbe,

Sorry. Ik was in de veronderstelling dit wel gedaan te hebben. Zo niet mijn verontschuldigingen.

Developer

SNB,

Ik ben een D vergeten achter STON(D) mijn excuses hier voor ... maar verder klopt mijn vraag toch wel degelijk .. en staat er precies wat ik bedoel te vragen maar zal het op een andere manier proberen te formuleren ...

Ik heb in cel B4 een inhoud staan ... al ik op wat voor een manier dan ook de inhoud van cel B4 verander .. dan zal de inhoud van cel F4 leeg gemaakt moeten worden ....
Weet jij misschien hier een oplossing voor ?

Alvast bedankt
Developer

SNB

Sorry .. Ik ben nou eenmaal geen neerlandicus ...
Weet jij een oplossing voor het probleem .... ?

Alvast bedankt voor je reactie

Developer

Voor (bijna)alles is er een oplossing te verzinnen maar dan moeten we wel weten wat je wil.
Wanneer, wat en hoe moet er iets al dan niet gewijzigd worden?
Wordt het bestand tussentijds opgeslagen of niet?

Cobbe,

Dank je voor je reactie.

Het gaat om het volgende ...
Ik heb in cel e3 een waarde staan. deze waarde is (omdat ik de cel breedte terug gebracht heb naar 0,1) zichtbaar in Cel F3.
Cel f3 is dan (voor het geval dat de waarde die daar zichtbaar is, niet de waarde is waar de gebruiker naar op zoek is) een dropdown menu geworden met verschillende (Alternative) mogelijkheden die voldoen aan de zelfde criteria als de waarde van de inhoud van E3.

De in houd van E3 wordt weer bepaalt aan de hand van verschillende logische vergelijkingen aan de hand van de waardes in B3 en C3.

Het probleem wat ik heb is dat (als je gebruik hebt gemaakt van het dropdown menu) wanneer je de criteria in B3 en C3 wijzigd, dus de inhoud van E3 anders wordt, maar je dit niet direct ziet, omdat de oude waarde die je bij je vorige zoek criteria, middels het drop down menu geselecteerd hebt, nog zichtbaar is.

Oplossing is dus .. als er iets verandert aan de inhoud van cel B3 of C3, de inhoud van F3 gedelete word.
Alleen hoe doe je dat ?

Als je hier een oplossing voor hebt, dan zou ik je zeer erkentelijk zijn.

Developer

Je kan dat toch in een bestandje steken nu moet ik dat allemaal reproduceren en daar doe ik het niet voor.....

Bekijk bijlage Voorbeeld sheet 03 - zoeken.xlsx

Cobbe,

zie bijlage voor voorbeeld sheet. het gaat er in deze sheet om dat wanneer er iets veranderd in cel D5 of E5, de inhoud van cel G5 gedelete wordt. Dit is wel een Pull-down menu middels gegevensvalidatie .. !!!

Hour het graag als je hier een oplossing voor zou hebben of weten te vinden.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Developer

Cobbe,

Dank je voor al de moeite die je voor me doet ..
Probleem wat ik heb met deze oplossing .... Frankrijk heeft meers als 52.000 en Duitsland meer als 22.000 postcodes ... dan wordt die selectie lijst wel heel erg lang.
IK zou het het liefst hebben als mensen zelf een postcode invoeren en dat dan het systeem terug komt, met een pull-down menu, met de daarbij behorende opties. en dat de gebruiker dan de juiste kan selecteren.

Developer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan