• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel inhoud gebruiken als Criteria bij filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Experts,

Ik zou graag in een vrij omvangrijk bestand diverse info willen filteren op combinatie van jaar en week. In het z.g. hoofdbestand zijn kolommen opgenomen met datum start, raming, retour, budget aanvraag etc. Dit zijn stappen waartussen steeds een doorlooptijd verschijnt in werkdagen. Tevens komt er naast die doorlooptijd in een extra kolommetje het jaartal en weeknummer te staan (9-16). In een ander blad wil ik zichtbaar maken wat er bijvoorbeeld in week 16 van 2009 (9-16) zoal moet gebeuren. Ik wil dat doen met Autofilter en criteria. Dus als kolom 10 of 15 (9-16) bevat dan moeten alle records zichtbaar worden waarin dit dus voorkomt. Het enige waar ik mee zit is dat ik het jaartal en weeknummer kies vanuit een keuzelijst en dan in cel D5 (9-16) laat verschijnen.
De inhoud van cel D5 moet dan als criteria gelden. Maar alleen is de vraag: Hoe doe ik dat?

Kan iemand mij helpen?

Mijn dank is groot.

Groeten Harry

Klinkt als een uitdaging, maar ook als iets wat ik waarschijnlijk verkeerd ga begrijpen. Kun je een voorbeeld-bestandje plaatsen?

Dank, M

Zoiets:
Code:
Sub weekgeg()
  With Sheets("Database").UsedRange
    .AutoFilter 5, [Weekoverzicht!A5]
    .Offset(1).SpecialCells(12).Copy [Weekoverzicht!B6]
    .AutoFilter
  End With
End Sub

Zoiets:
Code:
Sub weekgeg()
  With Sheets("Database").UsedRange
    .AutoFilter 5, [Weekoverzicht!A5]
    .Offset(1).SpecialCells(12).Copy [Weekoverzicht!B6]
    .AutoFilter
  End With
End Sub

Snb,

Zou je misschien de code in mijn bestandje in #4 kunnen bekijken en aanpassen zodat deze werkt? Ik krijg het niet voorelkaar om die meerdere autofilters aan de gang te krijgen.
Als jou dit lukt zal ik je zeer erkentelijk zijn.

Groeten Harry

Wil ik doen als je eerst dat bestand aanpast.
Als je een werkblad als database wil gebruiken, richt het dan ook als zodanig in: geen opmaak, geen lege rijen of kolommen, maar kale data.
Maar als je mijn suggestie goed leest en begrijpt kun je het zelf ook.

Laatst bewerkt:
Wil ik doen als je eerst dat bestand aanpast.
Als je een werkblad als database wil gebruiken, richt het dan ook als zodanig in: geen opmaak, geen lege rijen of kolommen, maar kale data.
Maar als je mijn suggestie goed leest en begrijpt kun je het zelf ook.

Snb,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp jou insteek maar laten we het "database" blad even anders noemen. De reden daarvoor is dat het originele bestand zodanig in gebruik is en door de legio koppelingen naar tussenbestanden, andere gebruikers etc, niet zondermeer aan te passen is, wil ik gewoon de data in het hoofdblad (database) kunnen filteren op 2 kolommen en de verkregen resultaten overzetten naar het blad "Weekoverzicht". Het lukt wel met 1 kolom, maar niet met meerdere. Omdat er meer overzichten gevraagd worden, wil ik dat kunstje ook op andere bladen kunnen toepassen. Waarbij het hoofdblad steeds centraal blijft staan. Als ik nu een nieuw systeem zou moeten maken, dan zou ik er zeker voor kiezen om met kale data te werken alleen ik heb ook nog met netwerkbeperkingen te maken. Zodoende.

Ik hoop dat je me toch wat verder wil en kan helpen.

Alvast mijn dank.

Groeten Harry

Snb,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp jou insteek maar laten we het "database" blad even anders noemen. De reden daarvoor is dat het originele bestand zodanig in gebruik is en door de legio koppelingen naar tussenbestanden, andere gebruikers etc, niet zondermeer aan te passen is, wil ik gewoon de data in het hoofdblad (database) kunnen filteren op 2 kolommen en de verkregen resultaten overzetten naar het blad "Weekoverzicht". Het lukt wel met 1 kolom, maar niet met meerdere. Omdat er meer overzichten gevraagd worden, wil ik dat kunstje ook op andere bladen kunnen toepassen. Waarbij het hoofdblad steeds centraal blijft staan. Als ik nu een nieuw systeem zou moeten maken, dan zou ik er zeker voor kiezen om met kale data te werken alleen ik heb ook nog met netwerkbeperkingen te maken. Zodoende.

Ik hoop dat je me toch wat verder wil en kan helpen.

Alvast mijn dank.

Groeten Harry

Snb,

Ik kom er nog steeds niet uit. Ik heb nu maar gekozen voor twee keuze mogelijkheden. Knoppie 1 drukken of knoppie2 drukken. Kom er voorlopig wel mee weg.

In ieder geval nogmaals dank voor je tijd.

Groeten Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan