• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel inhoud in koptekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Halo forumleden,

Is het mogelijk om in de "koptekst of voettekst" de inhoud van een cel te laten zien, zoja hoe doe ik dit ik kan geen optie hiervoor vinden wel tab, bestands naam en dergelijke.

Atwist,

Ik weet niet of het mogelijk is maar je heb hier van die kunstenaars die alles kunnen.
Je zou ook de handelingen met de macro recorder kunnen opnemen en daarna de code inkorten.
Zo weet je dan gelijk of het wel / niet gaat wat je wil.

Beste Hoornvan,

Het opnemen met de macrorecorder is niet het probleem denk ik maar hoe krijg je dan deze code iin de kop- of voettekst.

Atwist,

Kijk in de help van VBA en zoek op Koptekst of Voettekst en zie de voorbeelden.

Code:
Sub test()
    Sheets(1).PageSetup.CenterHeader = "&" & Blad1.Cells(1, 1)
End Sub

SNB,

Heb U code achter het werkblad gezet, maar krijg nor niets te zien in de koptekst:o

Hoornvan,

Hier had ik al gekeken maar daar snap ik nu nog niets van, mijn kennis van VBA is nog redelijk weinig (daar komt binnenkort verandering in)

Atwist,

De code moet in een module en op Blad1 in Cel A1 wat je wil.

Ik krijg het niet voor elkaar

Heb de code in een module gezet maar ik snap niet "en op Blad1 in Cel A1 wat je wil" :o

Atwist,

in cel A1 zet je bijvooreeld Atwist

Ga den bovenaan in het menu naar Extra-Macro-Macro's...... en klik op de macronaam (in het voorbeeld van snb is dat test) en dan op uitvoeren.
De naam ut A1 wordt dan in het midden van de koptekst gezet.
Dat is dan te zien als je iets print of in het printvoorbeeld.

bij mij werkt hij alleen zonder de "&" &

Code:
Sub test()
    Sheets(1).PageSetup.CenterHeader = Blad1.Cells(1, 1)
End Sub

Koosl

Beste KoosL,

Heb het nu werkend met U aanwijzing, dit op een leeg werkblad.
maar als ik et in mijn formulier wil bouwen dan wijzig de code als volgt
Code:
Sub test()
    Sheets(1).PageSetup.CenterHeader = "&" & Data.Cells(2, 3)
End Sub
Dus de gegevens die ik in de koptekst wil laten zien staan op het blad Data in cel C2
Dan werkt deze niet.

wat doe ik dan verkeerd?

Ik moet trouwens wel "&" & gebruiken (gebruik 2003)

Laatst bewerkt:
Ten eerste, waarom vraag je dat dan niet meteen ?

Ten tweede waar moet die header dan komen, als header van het blad data, of als header van blad1 ?

Beste Revdutchie,

De gegevens staan op het data blad maar moet op rekenblad komen te staan rechtsboven.:o

Atwist,

Code:
Sub test()
    Sheets("rekenblad").PageSetup.RightHeader = Sheets("data").Cells(2, 3)
End Sub

zo dan?

Koosl

Beste Koosl,

Het werkt:thumb: mijn dank is groot

Ik heb het zelfde probleem, maar kom er niet meer uit. Ik heb een bestand, bestaande uit 4 bladen die ik specifieke namen heb gegeven. Ik wil op ieder blad een knop maken waarmee het blad word omgezet naar een pdf bestand, maar daarbij moet in de koptekst ons bedrijfslogo rechts staan en links moet het dossiernummer staan dat elders in het formulier is ingevuld (in ieder geval in het eerste blad)

Ik heb nu deze code:

Code:
Sub PDFMaken()

Sheets("Basisgegevens").PageSetup.LeftHeader = "&" & Sheets("Basisgegevens").Cells(1, 1)

Application.ActivePrinter = "PDFCreator op Ne00:"
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:= _
        "PDFCreator op Ne00:", Collate:=True
    Application.ActivePrinter = "\\vm-uniflow\Zwart/Wit op Ne05:"
    Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show ActiveSheet.Range("A1").Value & ".xls"

End Sub

Hij doet het gewoon niet! Ik krijg nu ineens de tijd van het aanmaken van de pdf en de helft van de inhoud van de cel.... Het is echt onverklaarbaar...

De cel waar het dossiernummer in staat is cel B6, maar ik heb in cel A1 een verwijzing naar deze cel gemaakt en de fontkleur is wit. Maar ook als ik de fontkleur zwart maak, geen verschil.

Na lang zoeken en proberen heb ik de oplossing voor mij:

Code:
ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = _
    Format(Worksheets("Basisgegevens").Range("B6").Value)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan