• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel inhoud = rij nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exoltes

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2015
Ik heb een kolom waar ik een bepaald rij nummer in heb staan.
Van dit getal zou ik automatisch in een ander tabblad info moeten ophalen.
De info die ik concreet wil ophalen is een tabel (niet geformat als een tabel) van 14 kolommen en 7 rijen.
Het cijfer dat ik hierboven al aanhaalde is dus het rij nummer van de eerste rij van de "tabel" die ik wens op te halen.

De reden dat ik dit wil automatiseren door middel van formules is dat ik deze "tabel" van verschillende rij-nummers wil ophalen.
Dus ik zoek een formule-set die ik meermaals kan gebruiken. Op zich kan ik deze zelf uitbouwen eens ik het rij nummer in mijn cel verwijzing kan ophalen uit een andere cel.

Alvast bedankt voor enige hulp

Laatst bewerkt:
Je maakt er je wel gemakkelijk van af.
Een beetje uitleg in je bestand van wat je wanneer wil zal zeker helpen.

Ja sorry, ben er blijkbaar niet zo goed in. Meestal slaag ik er zelf in om alle Excel-problemen op te lossen dus ben niet echt gewend om op deze manier hulp te vragen :p

Ik heb een voorstel tot oplossing voor u:

Als ik het goed voor heb heeft u enkel het rij nummer opgehaald. echter had ik dit zelf al gedaan in de volgende tabbladen.

Het probleem waar ik mee zit is om net in de volgende tabbladen de relevantie informatie op te halen uit het tabblad 'Detail'.

Ik hoop dat dit duidelijk is in mijn 2de versie van het voorbeeld op het tabblad 'Test 1'

Ik moet er misschien ook even bij vermelden dat enige aanpassingen aan het tabblad 'Detail' niet zijn toegestaan.

Ik heb het rijnummer al opgehaald wat ik dus wil doen is in de cellen erna het volgende zetten:

=Detail!B [en het rij nummer dan het cijfer dat terug te vinden is in een zelf te kiezen cel]

plaats deze in D3 van blad test 1
Code:
=INDEX(Detail!$B$1:$O$63;$A3;KOLOM()-3)
en deze in A4
Code:
=A3+1

Laatst bewerkt:
Dankjewel.

Heb ondertussen de exacte oplossing die ik zocht al gevonden. Namelijk de Indirect functie:
=INDIRECT("Detail!B"&A3+1)

Bedankt voor de hulpvaardigheid had dat van u niet verwacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan