• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel invoer automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

LvS98

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Hallo ik heb Office 2013. In excel wil ik de inhoud van een cel automatisch laten aanpassen.

Bijvoorbeeld: als ik in A1 "Jan" invul wil ik dat er in B1 automatisch "de Vries" tevoorschijn komt. In A1 wil ik maar enkele waardes toelaten (dit doe ik dan via filter).

Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt.

Wat is de verhouding van Jan tot De Vries ?

Bekijk eens de functie "vert.zoeken".

Anders een voorbeeldje posten.

Joske

Ik ga het met nog een voorbeeld proberen:

het gaat om een formulier. Deze wordt door twee medewerkers ingevuld de een behandeld als dokter de ander als verpleegkundige. Bovenaan het blad kunnen ze kiezen of ze arts of verpleegkundige zijn. Een arts en verpleegkundige hebben verschillende declaratiecodes.

De keuze of ze arts of verpleegkundige zijn kunnen ze maken in cel A1 (met een filter, hoe dit moet weet ik)

Als er gekozen is voor arts moet er automatisch in cellen A3 - A5 de declaratiecodes 2010-2020-2030 staan.
Als er gekozen is voor verpleegkundige er automatisch in cellen A3 - A5 de declaratiecodes 3010-3020-3030 staan.

Hoe doe ik dit?

Bedankt.

Code:
=ALS($A$1="arts";2010;ALS($A$1="verpleegkundige";3010))

Joske

Graag gedaan. Kan je de vraag nog als opgelost markeren !

Bedankt,

Joske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan