• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel invullen bij voorwaarde op diverse bladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan92

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Hoi allemaal !
Ik ben hier helemaal nieuw en gebruik voor de eerste keer een forum.
Om maar direct met de deur in huis te vallen...
Ik wil op diverse bladen automatisch gegevens invullen als aan bepaalde voorwaarden is voldaan op een ander blad. Het voorbeeld-bestandje zal het verduidelijken !
Ik ken (nog) niets van VBA en/of Excel-Formules maar ben er zeker van dat ik het hier wel zal leren.? Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten, Jan

Bijlagen

Ik zou beginnen bij de functie ALS (gebruik de Help om een beetje uit te vogelen hoe e.e.a. precies werkt).

Kun je uitleggen wat je bedoelt met 'elk product zou zes weken opgevolgd moeten worden'?

Hoi Marcel,
Sorry als mijn voorbeeldbestandje niet duidelijk genoeg was. Ik probeer het wat beter te omschrijven : Daar ik het eerste blad dus elke dag aanpas, en dit gedurende zes weken zou er elke dag een nieuwe datum moeten ingevuld worden bij elk van de producten (tabbladen) zodat, na de periode van zes weken elk product-blad volledig ingevuld is. (week 1 t.e.m. week 6) Hopelijk begrijp je me nu ?
Ik stel mij echter ook de vraag of mijn doelstelling niet beter kan behaald worden met een VBA-modulle i.p.v. met formules te plaatsen op mijn sheets.?
Moet ik mijn vraag in de categorie VBA plaatsen ?
Groeten, Jan

Hoi
Bedoel je zoiets
De formule staat in cel B9 op het tabblad koffie
De rest van de cellen moet je ook deze formule gebruiken maar die moet je wel aanpassen en de juiste celadressen erin zetten
Cel B9 heb ik ook de opmaak in celeigenschappen aangepast dat de waarde als datum wordt aangegeven en op tabblad weekkontrole cel G2 is ook zo aangepast

Bijlagen

Hoi Wally,

Bedankt voor je reactie.
Dit is inderdaad al een goed begin voor wat ik wil bewerkstelligen.:)
Een tweede vraag is echter, kan zoiets ook als alle bladen
afzonderlijke excel-bestanden zijn ? Dus op blad "weekoverzicht.xls" de
"J" en/of "N" invullen en dan dat automatisch blad "koffie.xls", "melk.xls" enz
bewerkt worden.?
Jan

Ik heb nog eens goed nagedacht over mijn project en de vele uitbreidingen
die nog moeten volgen en ik denk dat werken met honderden formules in
diverse bladen toch niet de eenvoudigste oplossing zal zijn.:o
Ik ga toch mijn toevlucht zoeken bij het VBA programeren.
Ik sluit hierbij af. Bedankt voor de antwoorden.:thumb:
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan