• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleuren bij Feestdag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zijn sommige startdatums roze en zijn er verkeerde weeknummers roze gekleurd?
Automatisch scrollen naar het huidige weeknummer kan met een simpel macrootje:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.Goto Sheets("Blad2").Range("A:A").Find(WorksheetFunction.IsoWeekNum(Date)), False
    ActiveWindow.ScrollRow = ActiveCell.Row - 10
End Sub

Ahulpje,

Dank!
Voor je macro.
De roze weeknummers heb ik handmatig gekleurd (in jaar 2024) de roze cellen corresponderen met de feestdagen in de tabellen. Als je een ander jaar in Cel J1 kiest zie ook dat de datums waarop de feestdagen vallen veranderen.
Ik wil dus in de A kolom dat als je een jaar kiest (nu 2024) de desbetreffende week waarin de feestdag(en) valt een kleur krijgt (wel 1 kleur, nu roze)

Het zal aan mij liggen, maar welke feestdagen vallen er in de weken 16, 22 en 23?
En waarom sommige startdatums roze zijn gekleurd heb je me nog niet duidelijk kunnen maken.
P.S.
Er mist een t in Wachtdiensrooster

P.S.2
Formule voor voorwaardelijke opmaak voor kolom met weeknummers:
Code:
AANTAL.ALS(E3:E7;ISO.WEEKNUMMER(NU()))+AANTAL.ALS(I3:I7;ISO.WEEKNUMMER(NU()))>0

Laatst bewerkt:
Hoi AHulpje,

Dank voor je reactie.
Ik heb alles opgeschoond en ontkleurd.:cool:
Week 16, 22 en 23 hebben in 2024 idd geen feestdag, die gelden overigens wel voor 2025.

De code met Weeknummers voor de VO doet eigenlijk niets. en geeft onwaar als resultaat.

Dank voor het lezen,

Toon

Bijlagen

Sttek je licht op bij workday.intl

Beste allemaal,

Ik heb het advies van SNB opgevolgd om WERKDAG.INTL() te gebruiken in de VO maar ik kom niet verder dan het resultaat in bijgevoegd voorbeeld.
Ook met een hulpkolom op een ander werkblad (die overigens wel werkte) maar dat wil ik niet.
Ik wil dus de weeknummers (A9:A62) waarin de feestdagen voorkomen en dus declarabel zijn een kleurtje geven.

Groet,

Toon

Bijlagen

Dat gebeurt toch al in mijn oplossing in #6?
Weliswaar zonder NETWERKDAGEN.INTL.

AHulpje Goedenavond,

Jouw oplossing werkt voor een deel perfect.

Als je verder in de tijd gaat van 2024, 2025,2026, 2027 e.v. dan zie je dat de VO niet goed werkt m.n rond nieuwjaar (vaak wk 52) en aan het einde van datzelfde met nieuwjaar.

Het kromme is ook dat wij midden in de week onze wachtdienst laten beginnen, dat heeft te maken dat er op vrijdag bijna niemand is om te wisselen van de een naar de ander.

n.s.

Ik heb ook nog geprobeerd om de kerst van het jaar ervoor in te bouwen bij de feestdagen, maar werd helemaal een onding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan