• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleuren bij waarde niet uit een reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

johcru12

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2013
Berichten
8
Hallo kan iemand mij helpen. Ik heb als voorbeeld een planning ( A1:F11) van 10 dagen en 5 machines .
Er staat bij elke dag en bij elke Machine een naam.
Nu wil ik dat de cel kleurt als de naam niet overeenkomt met de reeks ( Kolom I ) naast de planning.
Is dit mogelijk?Bekijk bijlage voorbeeld planning.xlsx
 
Waarschijnlijk zal dit moeten met voorwaardelijke opmaak
Maar kun je wat duidelijker uitleggen wat je verstaat onder : de naam niet overeenkomt met de reeks
Eventueel kleur je de gewenste cellen even met de hand.
 
Alvast bedankt voor je reactie maar hoe ziet er die voorwaardelijke opmaak dan bv uit.
Moet ik die per cel instellen of kan dat ook per reeks en tabel ( planning )
 
Sorry ik je je vraag niet goed gelezen,

maar ik zou graag de cel van kleur willen zien veranderen als hij niet aan de volgende namen voldoet.
Dit dan voor heel de planning dag 1 t/m 10 en m1 t/m m5
dus als ik bv Pieter invul dat hij een kleur krijgt
jan
henk
piet
harrie
kees
klaas
 
Wat bedoel je met de reeks in kolom I? Gaat het er alleen om dat de namen juist ingevoerd moeten worden of moet er gecontroleerd worden op een bepaalde volgorde in deze "reeks"? Als het alleen om de juistheid van de namen gaat dan kan je gegevensvalidatie gebruiken. In jouw voorbeeldbestandje valt ook op dat soms dezefde namen bij verschillende machines ingepland zijn. Dit kan je zichtbaar maken dmv voorwaardelijke opmaak.
 

Bijlagen

  • voorbeeld planning (V&A).xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 29
Of bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • Copy of voorbeeld planning.xlsx
    10 KB · Weergaven: 48
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan