Rap261
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 sep 2008
- Berichten
- 273
Goedemorgen,
Onderstaadn heb ik een macro die na het vinden van een waarde de hele rij kopipeert naar een ander blad.
Omdat ik uit de gekopieerde rij niet alle kolommen nodig heb, wil ik graag dat ik zelf de kolommen kan aangeven die moeten worden gekopieerd.
bv: indien de gevonden waarde in rij 38 zit, dan alleen cel A38, B38, E38, I38 en P38 kopieren naar blad twee.
Wie kan me helpen?
Onderstaadn heb ik een macro die na het vinden van een waarde de hele rij kopipeert naar een ander blad.
Omdat ik uit de gekopieerde rij niet alle kolommen nodig heb, wil ik graag dat ik zelf de kolommen kan aangeven die moeten worden gekopieerd.
bv: indien de gevonden waarde in rij 38 zit, dan alleen cel A38, B38, E38, I38 en P38 kopieren naar blad twee.
Wie kan me helpen?
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
Dim zoekletter As String, EersteRij, TempRij, c As Range
zoekletter = "N1" 'UCase("*" & TextBox2.Text & "*")
If CheckBox1 = True Then
With ActiveSheet.Range("B19:B5000")
Set c = .Find(What:=zoekletter, After:=[B5000], LookIn:=xlValues, _
lookat:=xlWhole, MatchCase:=False, SearchFormat:=False)
If Not c Is Nothing Then
EersteRij = c.Row
Do
c.Rows.EntireRow.Copy Sheets(5).[B65536].End(xlUp).Offset(1, -1) 'kopieert de rij naar blad 2 (offset = regel)
Set c = .FindNext(Cells(c.Row + 1, "B"))
Loop While Not c Is Nothing And c.Row <> EersteRij
UserForm5.Show
Else
UserForm4.Show
End If
End With
End If
End Sub
[code]