• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel laten bepalen hoeveel etiketten te printen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvoBookish

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Wijze heren en dames,

Ik heb een excel bestand met artikelen, ik wil voor deze artikelen etiketten printen. Geen probleem.
Maar komen er van sommige artikelen meerdere binnen en dus moet ik meerdere etiketten printen.
Nu heb ik ook een cel die aangeeft hoeveel van deze artiklenen ik binnen krijg.
Is er een mogenlijkheid om excel deze cel te laten gebruiken hiervoor, ik heb het niet kunnen vinden?

vb:

001112 Merk Artikel 19,95 20

nu wil ik dus 20 etiketjes met

001112
Merk Artikel
19,95

Alvast hartelijk dank

Zoals vandaag al meerdere keren voorbij gekomen: plaats s.v.p. een voorbeeldbestand.

AlexCEL, das wat k bedoel idd..

Idd een rijtje gegevens, gegevens van mijn artikelen die ik wil prijzen met artikel code en omschrijving erbij. Alleen soms heb ik er van ieder artikel 2 en soms 10, dan heb ik dus 2 of 10 etiketten nodig.

abevleeming, als ik nu een invoer aanpas qua aantallen verandert er in N t/m Q niets?!?

Ik kan dat 2de tabblad toch gebruiken om labels te printen via word?

Al een heel stuk geholpen, mijn dank is zeer groot!!!

Laatst bewerkt:
Ik werk nu in open office, daar werkt hij niet, ik zal morgen even op mijn werk kijken! THX iig

Hij werkt op die manier wel nu idd.

Ik het tabblad naam niet veranderen, ik moet hem wel aan mijn complete bestand toevoegen.

Kun je anders de formule uitlleggen zodat ik hem kan aanpassen, of is dat onbegonnen werk?

Laatst bewerkt:
Van links naar rechts:

Code:
Als(som(gegeven!F:F)<=(RIJ()-2);""
Zorgt er voor dat wanneer wanneer het totaal van kolom F (je totaal aantal etiketten) kleiner is dan de betreffende rij (-2 vanwege locatie eigen cel en je titelrij) de cel leeg blijft en niet #n/b als waarde geeft. Dit is puur voor "de mooi"...

Code:
ALS(AANTAL.ALS(A$1:A2;A2)<(INDEX(Gegevens!F:F;VERGELIJKEN(A2;Gegevens!A:A;0)))
Dit kijkt naar de cel erboven en telt in de rijen erboven op hoe vaak deze in de kolom voor komt (aantal.als). Vervolgens vergelijkt hij deze met de in kolom F opgegeven hoeveelheid voor het artikel genoemd in A2. De opgegeven hoeveelheid zoekt hij op met INDEX. Deze formule wil als input de kolom en rij. De kolom kan je gewoon aangeven (F:F), de rij is dus afhankelijk van de waarde in A2. Deze krijg je door VERGELIJKEN(zoekwaarde;zoekbereik).

De als formule zorgt ervoor dat wanneer het aantal keer dat de artikelcode minder vaak voorkomt dan de opgegeven hoeveelheid, hij de artikelcode nog een keer weergeeft. Als dit niet het geval is (indien ONWAAR), willen we dat hij het volgende artikelnummer oprakelt. Aangezien we het verband kwijt zijn met de locaties van de cellen waar we de informatie vandaan willen halen moeten we die wat onhandig opnieuw opbouwen in het laatste stuk:

Code:
INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN(A2;Gegevens!A:A;0)+1;1;1;1;"Gegevens"))

Met adres vraag je het specifieke adres op basis van "coördinaten". Allereerst wil hij de rij weten, dat is de rij onder de rij waarin de waarde van A2 te vinden is. Dat doen we door VERGELIJKEN(A2;gegevens!A:A)+1. De kolom is een makkelijke, dat is in dit geval 1 (A is 1, B is 2 etc...). Dan wil hij weten of het absoluut moet en in welke format hij de waarde moet geven. Voor beide geldt 1 (zie ;1;1) en als laatste wat Excel voor de celverwijzing moet zetten: Gegevens. Als resultaat levert deze formule bijvoorbeeld 'Gegevens'!A4 . Omdat we deze niet als tekst willen hebben maar juist de inhoud van deze cel zetten we INDIRECT in. Deze haalt de inhoud van deze formule op.

dan alles op de juiste manier in haakjes zetten en het resultaat is:

Code:
=ALS(SOM(Gegevens!F:F)<=(RIJ()-2);"";ALS(AANTAL.ALS(A$1:A2;A2)<(INDEX(Gegevens!F:F;VERGELIJKEN(A2;Gegevens!A:A;0)));A2;INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN(A2;Gegevens!A:A;0)+1;1;1;1;"Gegevens"))))

Als je de tabbladnaam wil veranderen dien je dus Gegevens! te vervangen voor jouw tabbladnaam (als je een spatie in je tabbladnaam hebt zitten dien je zowel voor als achter de naam een ' toe te voegen. Vb: Gegevens!A:A wordt 'Tab gegevens'!A:A.

Bij de laatste "Gegevens" in de adresformule hoef je dit juist niet te doen. Daar wordt "Gegevens" "Tab gegevens"

Laatst bewerkt:
SUPER!!!!
Ga het een beetje begrijpen, zal t nog wel een paar keer door moeten lezen maar het begin is er voor mij.

Ik heb hem helemaal aangepast en werkend!! echt top!!

Echter stop hij bij rij 95 als ik ze door trek naar beneden.
Er staat wel info in 96, en de formules kloppen ook gewoon? Snap jij daar iets van?
(dit op basis van 1 etiket per regel, 0 als voorraad = wel 1 etiket)

Nu net 105 als aantal ingevuld op 1 regel en dan pakt hij wel door tot 195

Laatst bewerkt:
Hij stopt waarschijnlijk omdat de som van kolom F:F 96 is. Als je hier meer van maakt zal hij automatisch meer gaan weergeven

Ik heb nu onderaan de lijst kolom F:F het aantal 9999999 toegevoegd, kan ik even vooruit..

Volgens mij werkt hij, nu perfect. Mijn dank is groots!!!

Ik heb nu onderaan de lijst kolom F:F het aantal 9999999 toegevoegd, kan ik even vooruit..

Volgens mij werkt hij, nu perfect. Mijn dank is groots!!!

(zo nog even testen voor hij op slot kan)

Misschien heel bijdehand, maar waarom doe je dat? Bij mij krijg je dan heel veel #N/B waarden die je juist niet wilt? Anders komen ze namelijk op je etiketten te staan...

O, sorry van mijn dubbele post..

Ik kom toch weer een fout tegen.

Alle voorraad is tot nu toe nul (dus 1 sticker)
Op regel 2119 komt het artikel nummer 2121.
Maar nu geeft hij ook op regel 2120 artikel 2121 met daarbij horende info.
Bij alle regels erna verschijnt ook artikel 2121.

Klinkt mij ook niet logisch, jou?

Nee, ik ben je al kwijt vanaf dat je 99999 hebt ingevuld. Als je wilt kan je het originele bestand naar abevleeming[@]gmail.com sturen, dan loop ik m even na
Of m hier posten, dan hebben anderen er ook nog wat aan;)

Misschien heel bijdehand, maar waarom doe je dat? Bij mij krijg je dan heel veel #N/B waarden die je juist niet wilt? Anders komen ze namelijk op je etiketten te staan...

Ik ga niet alle etiketten in 1 keer uitprinten, per pakbon print ik etiketten. Die pakbon plak ik in mijn data bestand.

Rede, ik ben een webwinkel aan het opzetten naast een gewone winkel. Alle atikelen van de winkel moeten dezelfde code hebben met prijs en maat zodat ik de voorraad van de winkel ook online kan aanbieden.
Dus ik heb een excel lijst met alle artikelen vanuit de inkoop orders. Als de pakbonnen binnen komen gaan de aantallen er in en wil ik stickertjes plakken. genoeg voor de Webwinkel en genoeg voor de Winkel zelf. (staan apart genoemt op de pakbon)

das de reden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan