• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel laten kleuren bij aanklikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Aan alle helpers,

Kan iemand mij helpen aub.
ik heb een goed werkende file (kaartprijskamp)
Nu zo ik graag een extra willen inbouwen?

Als ik cel B2 aanklik zou deze moeten kleuren enkel als er in cel C2 een naam is geselecteerd.
deze formule /opmaak zou ik dan kunnen doortrekken tot B...
Heb dit geprobeerd via opmaak maar ken niet veel van deze materie:o

ps:Er wordt alle rondes willekeurig een persoon getrokken die één natura prijs wint,deze kan ik dan gemakkelijk controleren via bovengestelde vraag.
dit liep in het verleden al eens mis (niet getrokken personen maakt aanspraak op een prijs)!!

mvg,lco Bekijk bijlage moederfile prijskamp1.xlsm

Laatst bewerkt:
Aan alle helpers,

Ik heb deze code toegevoegd via Alt+F11 maar deze werkt niet

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean)
If target.Interior.ColorIndex = xlNone Then
target.Interior.ColorIndex = 43
ElseIf target.Interior.ColorIndex = 43 Then
target.Interior.ColorIndex = xlNone
End If
End Sub

Wat doe ik verkeerd??

mvg,lco

Laatst bewerkt:
al geprobeerd te dubbelklikken? bij mij werkt het alleszins.

Vena,

bedankt voor de opmerking.

ps:ik heb deze code van het forum gekopieerd ,maar heb geen kennis van vba (alles is samengesteld door forumleden)
heb codetags opgezocht maar begrijp er niets van SORRY:o

mvg,Lco

Maak er dit van en zorg ervoor dat het achter het juiste werkblad staat:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean)
    If target.Column = 2 Then
        ActiveSheet.Unprotect
        target.Interior.ColorIndex = IIf(target.Interior.ColorIndex = xlNone, 43, xlNone)
        ActiveSheet.Protect
        Cancel = True
    End If
End Sub

Betreffende de codetags:
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Laatst bewerkt:
edmoor,

bedankt voor de oplossing en de verwijzing naar de codetags:thumb:
ps:nog een vraagje,hoe pas ik de vba code aan zodat deze werkt met een enkele klik i.p.v dubbelklikken:o

nog een probleem gevonden nl; als ik de macro blad leegmaken gebruik blijven de cellen die ik gekleurd heb staan,deze zouden terug wit moeten worden, kan dit in de macro aangepast worden aub. dit om het plaatje compleet te maken,alvast bedankt voor alle hulp:D

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Dat gaat met de Worksheet_SelectionChange, maar dat zal je niet willen.
Ten eerste heb je daar al code staan en ten tweede wordt dan het wisselen tussen de beide kleuren een stuk lastiger.
Je kan het wel zo doen, dan maakt het niet uit op welke cel in een regel je klikt, behalve kolom C. De cel in die regel in kolom B zal dan worden gebruikt:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    ActiveSheet.Unprotect
    Cells(Target.Row, 2).Interior.ColorIndex = IIf(Cells(Target.Row, 2).Interior.ColorIndex = xlNone, 43, xlNone)
    ActiveSheet.Protect
    Cancel = True
End Sub

Laatst bewerkt:
edmoor,
Waarschijnlijk ben ik niet mee:o maar kan de kleur niet aangepast worden met één klik,deze wordt eenmalig gebruikt en na afloop word het blad geledigd waarna
(indien mogelijk via de macro de originele achtergrond terug zou moeten verschijnen)
ps:ik vraag maar of het mogelijk is?

mvg,luc

Zoals ik al zei in #9, dat ga je ook niet willen met 1 klik en daarbij heb ik uitgelegd waarom.
Heb je dat wel goed gelezen?
De gewijzigde code maakt alleen de dubbelklik wat eenvoudiger.

edmoor,

ik heb dit zeker gelezen en reeds toegevoegd (werkt perfect)bedankt daarvoor.
ps:mijn probleem blijft dat bij het ledigen van het blad via de macro de gekleurde cellen niet de originele kleur terug krijgen.
Als dit niet kan moet dit telkens manueel aangepast worden (met kans op fouten met de gekende gevolgen ,zie vraagstelling post1:(

mvg,Luc

Geen idee hoe je dat blad leegt, maar via een stukje VBA kan dat zo voor alleen kolom B:
Code:
ActiveSheet.Unprotect
Range("B2:B" & Range("B2").CurrentRegion.Rows.Count).Interior.ColorIndex = xlNone
ActiveSheet.Protect

edmoor, Nogmaals bedankt voor de code
heb deze reeds ingebracht en werkt perfect.

ps:bij deze is de vraag opgelost ,tot later

mvg,Luc

Stel dan uw vraag als opgelost in uw 1°post rechtsboven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan