• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel laten verwijzen naar blad inclusief macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stafmanager

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Hello!

In het bijgevoegde bestand schrijft de macro gekoppeld aan "wegschrijven naar weekoverzicht" de ingevulde gegevens weg naar het verzameloverzicht, maakt een kopie van het ingevulde blad en maakt het originele blad weer leeg voor een nieuwe invul.

Nu wil ik in het verzameloverzicht een koppeling opnemen naar het ingevulde blad. Het probleem is alleen dat het blad pas na het invullen "bestaat", tenzij de macro wegschrijven anders opgemaakt wordt, maar het moet wel (ongeveer) hetzelfde blijven werken. Het liefste zou ik de ingevulde bladen niet zichtbaar hebben, maar dat een ingevuld blad alleen maar zichtbaar wordt nadat op het blad verzamelfactuur wordt geklikt op de koppeling.

Wie kan me helpen?? Het heeft wel enigzins haast namelijk, we moeten hier per 1 februari mee aan de slag.

Thnx!

Bijlagen

Stafmanager,

Nu wil ik in het verzameloverzicht een koppeling opnemen naar het ingevulde blad. Het probleem is alleen dat het blad pas na het invullen "bestaat"

Hoe had je het anders willen hebben: een koppeling naar iets dat niet bestaat?

Hoi Haije

Ik zal de vraag anders stellen. Hoe kan ik de macro herschrijven, zodat het ingevulde blad niet in een nieuw blad weggeschreven wordt, maar in een bestaand blad en dat dit opvolgt, zoals de bladen zijn ingevoegd in het bestand?
Dan is het probleem van de koppelingen namelijk opgelost.
Ik hoop dat deze vraag concreet genoeg is.

Thnx

Stafmanager,

wat is het voordeel van wat jij nu voorstel t.o.v. "mijn" oplossing met de hyperlinks?

Laatst bewerkt:
Hoi Haije,

De hyperlinks werken alleen naar bestaande bladen en zoals eerder benoemd, gaat dit bestand kant en klaar naar een locatie om ermee te werken. Zij vullen alleen het eerste blad in en drukken op wegschrijven. De rest moet het allemaal doen, of automatisch gaan.

Ik zou dus heel graag een macro willen hebben die het ingevulde blad wegschrijft op het al bestaande blad en de volgende enz., in plaats van dat er een nieuw blad gecreeerd wordt. Ik had niet gezien dat snb al een antwoord had gestuurd, maar hij verwijst naar een tabel en ik weet niet wat voor een tabel dat is.

Thnx!

Stafmanager, bedoel je zoiets?

Bijlagen

Hoi Haije,

Bijna, hij neemt alleen de datum niet over in het verzameloverzicht en hij overschrijft steeds blad 1, in plaats van steeds het volgende blad en regel 1 in het verzameloverzicht. Het wordt een invul- en terugkijk document, dus alle ingevulde evenementen moeten bewaard blijven.

Thnx!

Oeps,

kleine foutjes > zijn nu weggewerkt, zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Graag gedaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan